لاغر و کوچک کردن بازوها با ورزش

بسیاری از افراد دارای بازوهای چاق هستند. در این افراد، اندازه‌ی تمام قسمت‌های بدن طبیعی بوده و فقط بازوها بزرگ هستند. برای کوچک کردن بازوها کافی است چند حرکت ورزشی ساده که در زیر توضیح داده خواهد شد را انجام دهید و در آینده از این کار خود خوشحال خواهید بود. نیاز نیست عضو یک باشگاه معروف شده و مبلغ زیادی هزینه کنید. شما می‌توانید این ورزش‌ها را با استفاده از وسایل موجود در منزل انجام دهید. با انجام این حرکات لاغر کننده‌ی بازوها، خواهید توانست فقط در مدت ۲ ماه، بازوهای خود را لاغر کنید. فقط کافی است برای انجام این ورزش‌ها کاملا مصمم باشید.

برای رهایی از بازوهای بزرگ بهتر است طرز انجام صحیح حرکات ورزشی مناسب برای لاغر کردن بازوها را تحت نظر یک متخصص فرا بگیرید. متخصصین ما در کلینیک تناسب اندام رازی بهترین و موثرترین حرکات ورزشی برای لاغر کردن بازوها را به شما معرفی می‌کنند و نحوه‌ی انجام صحیح این ورزش ها را به شما آموزش خواهند داد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ - ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ - ۰۲۱۸۸۰۲۵۳۵۰  تماس بگیرید.

ورزش های مناسب برای لاغر و کوچک کردن بازوها


ورزش های زیادی برای لاغر و کوچک کردن بازوها وجود دارد که بعضی از آنها عبارتند از:

پوش آپ

حرکت پوش آپ، بهترین حرکت برای لاغر و قوی کردن بازوها است. پوش آپ معمولی به قوی کردن عضلات کمک می‌کند. ممکن است انجام حرکت پوش آپ و حفظ تعادل در ابتدا کمی سخت باشد. بهتر است حرکت پوش آپ را با برقراری تعادل روی دست‌ها و زانوها (به جای دست‌ها و انگشتان پا) تمرین کنید. برای انجام این ورزش برای لاغری بازو:

  • ابتدا با پوش آپ زانو شروع کنید. سپس راحت‌تر می‌توانید پوش آپ روی انگشتان پا را انجام دهید.
  • حرکت پوش آپ باعث تقویت عضلات شده و تا جای ممکن عضلات را لاغر می‌کند.
  • برای کسب بهترین نتیجه، هر روز سه مرتبه و در هر مرتبه، 10 بار این حرکت را انجام دهید.

قیچی

انجام حرکت قیچی بسیار سرگرم کننده است و باعث لاغری سریع بازوها می‌شود. حرکت قیچی شبیه باز و بسته شدن قیچی است. شما باید مستقیم ایستاده و و دست‌ها را در روبرویتان تا شانه‌ها بالا آورید. برای انجام این ورزش برای لاغری بازو:

  • دست‌ها را به طرفین کشیده و سپس به روبروی بدن برگردانید. دست راست باید روی دست چپ قرار گیرد. این حرکت شبیه باز شدن قیچی است.
  • دوباره دست‌ها را به طرفین باز کرده و مجددا به روبروی بدن آورید.
  • این دفعه باید دست چپ روی دست راست قرار گیرد.
  • این حرکت یک حرکت کاملا تکرار شونده است و باید روزی سه مرتبه، و هر مرتبه، ده بار این حرکت را انجام دهید.

حرکت دیپ پشت بازو

حرکت دیپ پشت بازو، حرکتی مفید برای لاغری و کاهش چربی‌های عضلات پشت بازو می‌باشد. یکی از مزایای حرکت دیپ پشت بازو این است که به وسیله یا تجهیزاتی نیاز ندارد، بلکه تنها به یک زمین صاف در اتاق نیاز دارد. برای انجام این ورزش برای لاغری بازو بهتر است:

  • روی زمین نشسته و پاها را کنار هم قرار دهید. زانوها را خم کرده و کف پاها را روی زمین قرار دهید.
  • دست‌ها را به اندازه یک کف پا پشت باسن قرار داده، کف دست‌ها را به اندازه عرض شانه باز کرده و انگشتان را رو به باسن قرار دهید.
  • با راست کردن آرنج‌ها، باسن را بالا آورید.
  • آرنج راست را خم کنید تا باسن به زمین نزدیک شود، اما با زمین برخورد نکند.
  • آرنج راست را صاف کرده و این بار آرنج چپ را خم کنید تا باسن به زمین نزدیک شود.
  • این کار را به طور یکی در میان برای هر دو آرنج تکرار کنید.

چرخش بازو

چرخش بازو یکی دیگر از حرکاتی است که در اکثر موارد برای لاغری و شکل دهی بازوهای چاق استفاده می‌شود. این حرکت را می‌توان با وزنه، یا بدون وزنه انجام داد. می‌توانید در هنگام انجام این حرکت، در هر دست یک بطری آب 600 میلی لیتری بگیرید. برای انجام این ورزش برای لاغری بازو باید:

  • ایستاده و پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده، دست‌ها را به دو طرف بکشید و تا شانه بالا آورید.
  • اکنون 50 مرتبه دست‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت، بچرخانید و پنجاه دایره کوچک بزنید.
  • سپس همین کار را 50 مرتبه در خلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام دهید.
  • حرکت دست‌ها در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف آن باعث لاغری عضلات بازوها، از جمله عضلات پشت بازو، عضلات دو سر بازو، شانه‌ها و همچنین عضلات پشت می‌شود.

بالا بردن یک بازو در کنار بدن

بالا بردن یک دست در کنار بدن نوعی حرکت قدرتی و لاغر کننده‌ی بازو است که به کاهش چربی‌های بازوها کمک کرده و حرکت جنبشی عضلات بازو را از بین می‌برد. این حرکت برای تقویت عضلات اصلی بازو نیز مفید است. برای انجام این ورزش برای لاغری بازو:

  • در حالت پوش آپ قرار گرفته و زانوها و دست‌ها را مستقیما زیر شانه‌ها قرار دهید. یک بطری آب 600 میلی لیتری یا چیزی هم وزن آن در دست چپ بگیرید.
  • اکنون، بدن خود را آنقدر بالا برید که دست راستتان کاملا صاف شود و دست چپتان موازی با سطح زمین بالا رود.
  • عضله راست شکم را درگیر کرده، بدن را ثابت نگه داشته و چند لحظه در این حالت بمانید.
  • سپس به آرامی قسمت پایین بدن را رها کنید تا به حالت اول برگردد.
  • این حرکت را با دست دیگر نیز تکرار کنید. (وزن خود را روی بازوی راست بیندازید).

چرخش نیمه ماه


همیشه نیاز نیست ورزش‌هایی که برای لاغری عضله بازو انجام می‌شود حرکتی خسته کننده و شدید باشد. حتی حرکات متوسطی که در آنها بازو حرکت آرام و کنترل شده دارد نیز می‌توانند باعث لاغری بازو شوند. حرکت چرخش نیمه ماه باعث درگیری عضلات شانه‌ها و بازوها، عضلات سر بازوها و عضلات پشت بازوها می‌شود. برای انجام این ورزش برای لاغری بازو باید:

  • بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و دست‌ها را در دو طرف تا شانه‌ها بالا ببرید. انگشتان نیز باید رو به یکدیگر باشند.
  • ابتدا کف دست‌ها را رو به زمین گرفته و سپس به آرامی شست دست را به سمت پشت بچرخانید تا کف دست‌ها رو به سقف قرار گیرد.
  • به آرامی شست دست را به سمت پایین و جلو بچرخانید.
  • برای کسب نتیجه‌ی بهتر، این حرکت را 30 مرتبه در حالت کشیده انجام دهید.

بالا بردن دست و پای مخالف

بالا بردن دست و پای مخالف یک حرکت شگفت انگیز برای لاغری بازوها است که عضلات بازوها و پاها را تقویت کرده و عضلات کمر را می‌کشد. این حرکت برای افزایش تعادل و ایجاد یک پوسچر مناسب نیز مفید است. برای انجام این ورزش برای کوچک کردن بازو:

  • روی چهار دست و پا قرار گیرید به نحوی که زانوها مستقیما در زیر باسن‌ها و کف دست‌ها مستقیم زیر شانه‌ها قرار گیرند.
  • اکنون، بازوی راست را مستقیم به سمت جلو بالا آورده و هم زمان پای چپ را به سمت عقب بکشید.
  • با خم کردن پا، فشار و تنش در کمر ایجاد کنید. چند ثانیه در این حالت مانده و سپس به حالت اول برگردید.
  • همین حرکت را با بازوی چپ و پای راست انجام دهید.
  • حرکت را بین 15 تا 20 مرتبه برای هر طرف از بدن انجام دهید.

پوش آپ پیشخوانی

پوش آپ پیشخوانی نوعی حرکت جالب برای لاغری بازو است. پوش آپ پیشخوانی را می‌توان با میز یا اوپن آشپزخانه انجام داد زیرا در پوش آپ پیشخوانی، ثبات نقش مهمی دارد. باید دست‌های خود را روی لبه‌ی پیشخوان گذاشته، صورت رو به پیشخوان و پاها در تماس با پایین پیشخوان باشند. اکنون از لبه پیشخوان عقب بروید تا جایی که احساس کنید وزن بدنتان روی لبه‌ی انگشتان است. برای انجام این ورزش برای کوچک کردن بازو:

  • باید تعادل خود را روی پاها حفظ کرده و کمرتان صاف باشد. این نقطه‌ی شروع است.
  • آرنج‌هایتان را خم کنید و به سمت پایین آیید تا به پیشخوان برخورد کنید.
  • اکنون آرنج‌ها را صاف کرده و مجددا به حالت مستقیم برگردید.
  • این حرکت یک حرکت کاملا تکرار شونده است و باید در روز 3 مرتبه و در هر مرتبه، 20 بار حرکت را انجام دهید. انجام این حرکت باعث می‌شود بازوها در طول چند هفته لاغر شوند.