ورزش‌ های مناسب برای لاغر کردن صورت

داشتن یک رژیم غذایی پرکالری و سبک زندگی کم‌تحرک علاوه بر این که باعث انباشته شدن چربی در اطراف کمر و دور بازوها می‌شود ممکن است باعث چاق شدن صورت نیز شود. در حالی که چربی اضافی، سلامت فردی را به مخاطره می‌اندازد، چاق شدن صورت نیز ممکن است باعث خجالت‌زدگی فرد نسبت به ظاهرش شود. با انجام برخی ورزش‌ها و پیروی از یک رژیم غذایی سالم شما می‌توانید چربی‌های بدن از جمله چربی‌های صورت را بسوزانید.

انجام حرکات ورزشی مناسب برای لاغر کردن صورت یکی از بی‌خطرترین و مؤثرترین روش‌ها برای رفع و درمان چاقی صورت است. نکته قابل توجه در حین انجام حرکات ورزشی مناسب برای لاغر کردن صورت این است که بایستی این حرکات به طرز صحیح و تحت نظر یک متخصص آموزش داده شود. متخصصین ما در کلینیک تناسب اندام رازی ورزش‌های مناسب برای لاغر کردن صورت را به شما معرفی می‌کنند و نحوه انجام صحیح این ورزش‌ها را به شما آموزش خواهند داد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ - ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ - ۰۲۱۸۸۰۲۵۳۵۰  تماس بگیرید.

ورزش‌های مناسب برای لاغر کردن صورت


برای لاغر کردن صورت با ورزش حرکات ورزشی متنوعی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

حرکات زبان

یک روش برای کار کردن روی عضلات زیر گونه‌ها انجام این تمرین است. مراحل این ورزش لاغر کردن صورت عبارتند از:

  •  زبان خود را بیرون آورده و تا آنجا که می‌توانید آن را بیرون بکشید.
  •  سعی کنید با زبان، چانه خود را لمس کنید. این حالت را به مدت 10 ثانیه حفظ کنید تا تنش را در عضلات خود احساس کنید.
  •  این حرکت را 10 مرتبه تکرار کنید.

بالا بردن گونه

زمانی که می‌خواهید بر روی عضلات بالای گونه خود کار کنید می‌توانید این حرکت را انجام دهید. این تمرین باعث می‌شود که صورت شما لاغرتر شود. برای انجام این ورزش باید:

  •  نخست گونه‌های خود را بدون این که در لب‌های شما تغییری ایجاد شود به سمت بالا و به سمت چشم‌های خود بکشید.
  •  در مرحله بعدی گونه‌های خود را در حالی که گوشه‌های لب خود با بالا می‌دهید از پایین به بالا ببرید.
  •  این تمرین را 10 مرتبه تکرار کنید تا بهترین نتایج از انجام آن حاصل شود.

صورت ماهی

انجام تمرین صورت ماهی یک روش بسیار خوب برای کار کردن همزمان روی همه قسمت‌های صورت است. این تمرین علاوه بر این که برای گونه‌های شما مفید است بر فک نیز تأثیر مثبتی دارد. برای انجام این ورزش لاغری صورت:

  • در حالی که گونه‌های خود را می‌مکید، لب‌های خود را جمع کنید تا صورت شما شکل صورت ماهی شود.
  •  در حالی که حالت صورت خود را حفظ می‌کنید، سعی کنید بیرونی‌ترین گوشه لب‌های خود را به شکل لبخند فشار دهید.
  •  این حالت را 10 ثانیه حفظ کنید و سپس برای مدتی عضلات خود را شل کنید.

حالت شیر

تمرین حالت شیر مؤثرترین تمرین شناخته شده برای لاغر کردن صورت با ورزش است. با این کار عضلات صورت تنظیم شده و با انجام این تمرین همه ساختار عضلانی صورت شما تحریک شده و باعث می‌شود که پس از گذشت مدتی صورت شما لاغر شود. برای انجام این تمرین:

  •  شما باید روی زمین خم شوید و دستان خود را روی زانوها قرار دهید.
  •  کف دست‌ها و انگشتان شما باید به صورت مستقیم قرار گرفته باشند.
  •  اکنون نفس عمیق بکشید اما به جای این که هوا را داخل دهید دهان خود را باز نگه دارید. فک باید رها شده و زبان در پایین‌ترین حالت ممکن قرار گیرد.
  •  سپس از طریق دهان خود عمل بازدم را انجام داده و صدایی شبیه به غرش شیر ایجاد کنید.

خواندن حروف ای، اُ، آ و آی

برای انجام این ورزش:

  •  نخست، شما با عضلات صورت خود را گرم کنید.
  • در حال نشسته یا ایستاده، کمر خود را صاف نگه دارید.
  • اکنون صداهای مختلف را تا آنجایی که می‌توانید بلند بخوانید.
  •  بهترین حروف برای تمرین آ،آی،اُ و ای هستند.
  •  این تمرین را تا زمانی که همه عضلات صورت شما گرم شوند انجام دهید.

بالا و پایین کردن لب

برای انجام این ورزش:

  •  بنشینید و سر خود را به سمت عقب خم کنید.
  •  اکنون تصور کنید که باید با لب پایین خود سقف را لمس کنید. لب پایین خود را تا آنجا که می‌توانید بیرون بیاورید و این حالت را به مدت 5 تا 10 ثانیه انجام دهید.
  •  سپس استراحت کوتاهی کرده و این حرکت را 2 تا 3 مرتبه تکرار کنید.

بالا و پایین بردن چانه

برای انجام این ورزش:

  •  دستان خود را به صورت ضربدری روی سینه قرار دهید و به آرامی در حالی که به طور صاف ایستاده‌اید چانه خود را به آرامی بالا ببرید
  •  پس از رسیدن به حد مجاز یک نفس عمیق بکشید و تا 10 یا 15 بشمارید.
  •  سپس به آرامی به حالت اولیه خود بازگردید.

پایین کشیدن دو طرف لب‌ها

این تمرین بسیار ساده و مؤثر است. این ورزش لاغر کردن صورت باعث می‌شود که احتمال کاهش حالت ارتجاعی پوست در گونه‌ها کاهش یابد.
برای انجام این ورزش:

  •  در هنگام انجام این تمرین باید سر خود را صاف نگه دارید.
  •  گوشه‌های لب خود را به سمت پایین بکشید و آن را به حالت اولیه بازگردانید.
  •  این حرکت را 5 مرتبه تکرار کرده تا در عضلات خود احساس تنش کنید.

نوشتن با مداد داخل دهان

برای انجام این ورزش:

  •  به طور صاف بنشینید و یک مداد را به وسیله لب‌های خود بگیرید.
  •  اکنون سعی کنید که نام خود را بدون این که سر خود را تکان دهید در هوا بنویسید.
  •  این حرکت را به مدت 3 دقیقه ادامه دهید.
  •  سپس یک استراحت کوتاه کرده و چند مرتبه این تمرین را تکرار کنید.

نزدیک کردن سر به شانه

انجام این تمرین برای عضلات گردن فوق‌العاده است. این تمرین به لاغر شدن عضلات صورت کمک می‌کند. برای انجام این ورزش لاغر کردن صورت باید:

  •  سر خود را به سمت راست خم کنید، سعی کنید شانه‌های خود را با گوش‌های خود لمس کنید.
  •  با دست راست خود سمت راست سر خود را در حالی که با سر و گردن در برابر انجام این کار مقاومت می‌کنید فشار دهید.
  •  این حالت را 10 ثانیه حفظ کرده و برای هر دو طرف تکرار کنید.

باد کردن صورت

برای انجام این ورزش:

  •  یک نفس عمیق بکشید، لب‌های خود را محکم ببندید و دهان خود را پر از هوا کنید.
  •  دست‌های خود را روی گونه‌های خود قرار دهید به طوری که انگشتان شما روی گوش‌هایتان قرار بگیرند.
  •  اکنون در حالی که با عضلات خود مقاومت ایجاد می‌کنید، به گونه‌های خود فشار وارد کنید.
  •  این حالت را 5 تا 10 ثانیه حفظ کنید.
  •  سپس یک استراحت کوتاه کرده و تمرین را 5 تا 6 مرتبه تکرار کنید.

حرکت فک پایین

برای انجام این ورزش:

  •  دهان خود را باز کنید و با لب خود روی دندان‌ها را بپوشانید.
  •  اکنون فک پایین را به سمت جلو حرکت داده و با انگشت، چانه خود را فشار دهید.
  •  سعی کنید با کمک عضلات صورت مانع کار انگشت خود شوید و در همین حال عضلات خود را منقبض و شل کنید.
  •  این تمرین را 10 مرتبه تکرار کنید.

حرکات فک

برای انجام این ورزش:

  •  در حالی که صاف نشسته‌اید فک پایین را تا آنجا که می‌توانید پایین بیاورید.
  • در مرحله بعدی فک پایین خود را به سمت بیرون بدهید تا در اطراف گونه‌ها و در نزدیکی گوش‌های خود تنش را احساس کنید.
  •  وضعیت را به مدت 10 ثانیه حفظ کرده و سپس فک خود را شل کرده و آن را به سمت داخل ببرید.
  •  این تمرین را 10 مرتبه تکرار کنید.

لبخند

لبخند زدن یک تمرین فوق‌العاده برای صورت است. همه آنچه که شما نیاز دارید این است که با دهان بسته لبخند گسترده‌ای بزنید. به یاد داشته باشید که لب‌ها نباید از هم باز شوند. حالت لبخند خود را به مدت 10 ثانیه حفظ کنید و صورت خود را به حالت اولیه بازگردانده تا عضلات استراحت کنند. انجام روزانه این تمرین علاوه بر این که باعث بهبود ساختار صورت شما می‌شود، خلق و خوی شما را هم به میزان زیادی بهتر می‌کند.