11 روش سریع لاغر کردن باسن با ورزش، تغذیه و روش‌های خانگی

قسمت پایین بدن یک مشکل بزرگ برای بسیاری از مردم به خصوص خانم‌ها است. ران‌ها و باسن‌ها جاهایی در بدن هستند که چربی‌های غیرضروری در آنها ذخیره شده و باعث غیر جذاب شدن ظاهر فرد می‌شوند. هورمون‌ها، عوامل ژنتیکی و سبک زندگی ناسالم دلایل اصلی تجمع چربی در این قسمت‌های بدن است. خوشبختانه، روش‌های جراحی و غیر جراحی متعددی برای سفت کردن عضلات ران‌ها و باسن، برطرف کردن چربی‌های مقاوم و دست‌یابی به پاهای خوش‌اندام وجود دارد اما روش‌های مؤثر دیگر نیز وجود دارد، تغییرات ساده در سبک زندگی و پیروی از رژیم غذایی سالم می‌تواند به کاهش چربی‌های ران‌ها و باسن کمک کرده و باعث شود این قسمت‌های بدن خوش‌فرم تر شوند.

با تغییرات جزئی در رژیم غذایی و برنامه ورزشی (و نگرش عمومی شما نسبت به زندگی) می‌توان ران‌ها را لاغر کرد. متخصصین ما در کلینیک تناسب اندام رازی روش‌های بسیار مؤثری که اثر خیلی سریع ندارند و به جای آن نتایج بلند مدت آنها بسیار عالی خواهد بود به بیمار ارائه می‌دهند.

پس از مشاوره، شما حداقل چند ایده برای لاغر کردن ران خود در هفته‌های پیش رو خواهید داشت. لزوماً شما نباید همه درمان‌ها را به کار ببندید و می‌توانید یکی از روش‌های درمانی که برای شما راحت‌تر است را انتخاب کرده و به کار گیرید. باید نسبت به هر روشی که انتخاب می‌کنید پشتکار داشته باشید و ورزش‌های آن را به طور مرتب انجام داده و غذای مناسب میل کنید.

جهت دریافت نوبت مشاوره و یا رزرو وقت با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ - ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ - ۰۲۱۸۸۰۲۵۳۵۰  تماس بگیرید.

لاغر کردن باسن با ورزش 

فشار به بالش در حال نشسته 

این تمرین بر قسمت داخلی ران‌ها تأثیر می‌گذارد. روی یک صندلی محکم و راحت (بدون چرخ) بنشینید. کف پاهای خود را روی زمین قرار دهید و زانوهای خود را در زاویه 90 درجه قرار دهید. یک بالش بین پاهای خود قرار دهید. در حالی که بالش را بین پاهای خود فشار می‌دهید نفس خود را بیرون دهید به طوری که انگار می‌خواهید محتویات داخل بالش را با این حرکت از داخل آن خارج کنید. این حالت را یک دقیقه با نفس کشیدن معمولی حفظ کنید.

فشار دست در حالت نشسته 

این تمرین بر قسمت خارجی ران‌ها و باسن‌ها تأثیر می‌گذارد. روی یک صندلی محکم و راحت بنشینید. کف پاهای خود را روی زمین قرار دهید و زانوها را 90 درجه خم کنید. کف دست‌های خود را روی قسمت خارجی زانو قرار دهید. در حالی که کف دست‌ها و بازوهای شما ثابت است، زانوها را به سمت بیرون فشار داده به طوری که انگار می‌خواهید کف دست‌ها را از خود دور کنید. به طور همزمان، با دستان خود، ران‌ها را به سمت داخل فشار دهید و در عین حال ران‌ها را به سمت بیرون فشار دهید تا در برابر فشار دست‌ها مقاومت ایجاد شود. این انقباض ایزومتریک را در حالی که به طور عادی نفس می‌کشید، یک دقیقه حفظ کنید.

بلند کردن پا در حالت نشسته 

این نوع تمرین بر قسمت جلوی ران‌ها اثر می‌گذارد. روی یک صندلی محکم و راحت بنشینید. کف پاهای خود را روی زمین قرار داده و زانوهای خود را با زاویه 90 درجه خم کنید. دستان خود را دو طرف صندلی قرار دهید. در حالی که نفس خود را بیرون می‌دهید، ران راست خود را بالا آورده و بکشید. این حالت را در حالی که به طور عادی نفس می‌کشید 30 ثانیه حفظ کنید. سپس در حالی که نفس خود را فرو می‌دهید ران راست را پایین آورده و در حالت بازدم ران چپ را بالا ببرید. این حالت را نیز در حالی که به طور عادی نفس می‌کشید به مدت 30 ثانیه حفظ کنید.

 پل در حالت نشسته  

روی لبه یک صندلی محکم بنشینید. کف پاهای خود را روی زمین قرار داده و زانوهای خود را با زاویه 90 درجه خم کنید. کف دست‌های خود را در دو طرف صندلی قرار دهید. در حالی که نفس خود را بیرون می‌دهید، ران‌های خود را بلند کرده و اجازه دهید که وزن بدن روی کف دست‌ها و کف پاها بیفتد. این کار را تا جایی که بدن به شکل پل درآید ادامه دهید. این حالت را در حالی که به طور عادی نفس می‌کشید به مدت 20 تا 60 ثانیه حفظ کنید. این حرکت را 1 تا 4 مرتبه دیگر تکرار کنید. این تمرین بر پشت ران‌ها و انتهای پشت تأثیر دارد.

لاغر کردن باسن با تغذیه و درمان خانگی 

تغییرات رژیم غذایی 

پیروی از یک رژیم غذایی سالم عاملی مهم در کاهش وزن و حفظ سلامت و تناسب بدن از جمله ران‌ها و باسن است. در اینجا به برخی موارد که باید در رژیم غذایی خود مد نظر قرار دهید اشاره می‌شود:

  • غذاهای کم‌کالری میل کنید. میزان کالری دریافتی خود را بین 1200 تا 1500 کالری محدود کنید. اگر مرد هستید کالری دریافتی روزانه شما باید بین 1500 تا 1800 کالری باشد.
  • از یک رژیم غذایی کم کربوهیدراته پیروی کنید زیرا کربوهیدرات‌ها باعث افزایش وزن می‌شوند.
  • از مصرف شکر زیاد با حذف مصرف نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا و آب‌میوه‌هایی که شکر زیاد دارند پرهیز کنید. برای شیرین کردن چای یا غذاهای دیگر از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل استفاده کنید.
  • روزانه چند فنجان چای سبز بنوشید زیرا آنتی‌اکسیدان دارد و باعث کاهش وزن شما می‌شود.

به مقدار کافی آب بنوشید 

نوشیدن مقادیر کافی در روز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا کبد برای تبدیل چربی به انرژی و بالا بردن متابولیسم نیاز به آب دارد. به علاوه، نوشیدن آب عملکرد فیزیکی را در حالت بهینه حفظ کرده و به بدن برای دفع سموم کمک می‌کند.

  • 8 تا 10 لیوان آب در روز بنوشید. در واقع، روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید. برای تغییر طعم آب می‌توانید به آن کمی آب‌لیمو یا عسل اضافه کنید.
  • همچنین غذاهایی که آب زیاد دارند مانند هندوانه، خیار و سبزیجات سبز مصرف کنید. به طور همزمان، از نوشیدن مقادیر زیاد قهوه که باعث کم‌آبی بدن می‌شود پرهیز کنید.

سرکه سیب بنوشید 

سرکه سیب به تجزیه چربی‌های کمک کرده و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می‌کند. مواد معدنی موجود در سرکه سیب مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم به شستشوی سموم و جلوگیری از احتباس آب کمک می‌کند.

  • سرکه سیب خام و تصفیه نشده را با نسبت 3 به 1 با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. از این مخلوط برای ماساژ ران‌ها و باسن به مدت 10 دقیقه استفاده کنید. سپس بگذارید مواد به مدت 30 دقیقه روی بدن شما بماند و سپس آن را بشورید. این درمان خانگی را دو مرتبه در روز تکرار کنید.
  • یک گزینه دیگر این است که 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خالص تصفیه نشده را با یک لیوان آب همراه با کمی عسل مخلوط کنید. این مخلوط را هر روز صبح قبل از خوردن صبحانه بنوشید.

 روغن نارگیل 

روغن نارگیل برای کاهش چربی‌های اضافی موجود در بدن مانند چربی‌های انباشته شده در ران‌ها و باسن عالی است. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل مستقیماً توسط سلول‌های غشایی جذب شده و به جای این که به صورت چربی ذخیره شوند به انرژی تبدیل می‌شوند. به علاوه، روغن نارگیل متابولیسم را بهبود بخشیده و میل گرسنگی را کاهش می‌دهد.

  • ران‌ها و باسن را با روغن نارگیل گرم به مدت 10 دقیقه و دو مرتبه در روز ماساژ دهید.
  • همچنین از روغن نارگیل اضافی برای پخت و پز استفاده کنید.

دانه‌های قهوه 

قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان و کافئین است که پوست را سفت و لطیف می‌کند. قهوه همچنین گردش جریان خون را بهبود داده و از انباشته شدن چربی در بدن جلوگیری می‌کند. دانه‌های درشت قهوه اثر شکفت انگیزی در بهبود عضلات ران‌ها و باسن دارد.

  1. یک قاشق غذاخوری از تفاله قهوه پس از دم کشیدن بردارید.
  2. کمی عسل به آن اضافه کنید تا ضخیم و چسبناک شود
  3. قبل از حمام رفتن، این مخلوط را روی ران‌ها و باسن خود مالیده و صبر کنید تا خشک شود.
  4. سپس با دستان خیس، آن را مالش دهید و سپس با آب بشورید.
  5. این درمان را 2 تا 3 مرتبه در هفته تکرار کنید.

نمک دریایی 

نمک دریایی به سفت شدن و بهبود رنگ پوست ران‌ها و باسن کمک می‌کند. فرد می‌تواند به جای نمک تصفیه شده از نمک دریایی استفاده کند. نمک دریایی حاوی مواد معدنی است که چربی اضافی بدن را کاهش داده و به بدن آبرسانی می‌کند.

به علاوه، فرد می‌تواند در منزل حمام نمک بگیرد.

  1. دو فنجان نمک دریایی در وان آب گرم ریخته و خوب مخلوط کنید.
  2. 6 تا 8 قطره اسانس روغن به آن اضافه کنید.
  3. بدن خود را به مدت 10 تا 20 دقیقه در آب گرم غوطه‌ور کنید
  4. از این حمام چند مرتبه در هفته لذت ببرید

فلفل قرمز 

فلفل قرمز به عنوان یک سوزاننده چربی غذا به کاهش تجمع چربی در ران‌ها و باسن کمک کرده و باعث خوش‌فرم تر شدن آنها می‌شود. به علاوه، مصرف فلفل قرمز متابولیسم را تقویت کرده و به دفع سموم از بدن کمک می‌کند.

  • یک قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز و زنجبیل رنده شده همراه با آب یک لیمو را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. این ترکیب را به خوبی مخلوط کرده و دو مرتبه در روز بنوشید
  • همچنین می‌توانید از فلفل قرمز در پخت غذا استفاده کنید.

نکات دیگر 

  • برای رسیدن به اهداف خود، هر شب خوب بخوابید.
  • از خوردن صبحانه چشم‌پوشی نکنید. هر روز قبل از ترک منزل صبحانه‌ای سالم میل کنید
  • هرگز برای کاهش وزن گرسنگی نکشید
  • از لیف خشک به طور منظم استفاده کنید تا انباشت چربی در بدن کاهش یابد.
  • 1 تا 2 لیوان آب گریپ‌فروت تازه بنوشید تا چربی سوزی بدن شما افزایش یابد