لاغری و چاقی صورت با ورزش (گونه گذاری، زاویه دار کردن و استخوانی شدن)

لاغری و چاقی صورت با ورزش

برخورداری از آمادگی جسمانی و داشتن مهارت‌های متعدد جزء اصلی یک سبک زندگی سالم به حساب می‌آید. با اینحال اکثر ما معمولا از نرمش دادن عضلات صورت غافل می‌شویم. صورت و گردن بیش از 57 عضله دارند و این عضلات درست مانند بقیه اعضای بدن برای تقویت و تناسب به ورزش نیاز دارند. با انجام برخی تمرینات ورزشی ساده می‌توانید به تقویت عضلات صورت، لاغری و چاقی گونه‌ها و حتی رفع چین و چروک‌های صورت کمک کنید. ورزش‌های صورت مزیت‌های متعددی را به دنبال دارند، و داشتن پوست صورتی سفت، تپل و چاق یکی از فوائد اصلی آنها در نظر گرفته می‌شود. وقتی ورزش‌های صورت را انجام می‌دهید در واقع دارید به استخوانی شدن و زاویه دار کردن صورت کمک می‌کنید.

با استفاده از روش‌های ساده‌ای مانند ورزش می‌توان صورت را چاق یا لاغر کرد.

ورزش‌های صورت با بالا بردن توان عضلات این قسمت از بدن تاثیر خود را می‌گذارند. مادامی که این نوع ورزش‌ها را انجام می‌دهید در واقع دارید به طریقی فرم جدیدی به پوست صورتتان می‌دهید. هرچه سن بالاتر می‌رود، پوست بدن کلاژن بیشتری از دست می‌دهد و این شرایط باعث ایجاد فرورفتگی، حفره و چین و چروک می‌گردد. در حقیقت با انجام ورزش‌های تقویت کننده عضلات صورت می‌توان نقاطی از پوست را که معمولا دچار افت کلاژن شده‌اند، چاق کرد.

با تکرار هر روزه ورزش‌ها و حرکات اصلاحی می‌توانید به فرم دلخواه صورتتان دست یابید.

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی تناسب اندام رازی و مشاوره با متخصصین ما از بهترین روش‌ها برای چاق یا لاغر کردن صورت خود آگاه شوید. در این کلینیک روش‌های جدید بسیاری برای رسیدن به فرم و سایز ایده‌آل اندام و صورتتان ارائه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ - ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ - ۰۲۱۸۸۰۲۵۳۵۰  تماس حاصل فرمایید.

لاغر کردن صورت با ورزش


برخی از ورزش‌های مفید برای لاغر کردن صورت عبارت اند از:

اجرای حرکت "X-O"

اجرای حرکت X-O

برای شروع دست کم 15 مرتبه حروف "X-O" را تلفظ کنید. استراحتی کوتاه کنید و این ورزش را مجددا سه مرتبه تکرار کنید. این یک تمرین ساده به منظور حرکت دادن آرواره در دو جهت مختلف است و در تقویت عضلات این ناحیه از صورت موثر خواهد بود. افراد می‌توانند این ورزش در هر زمان و حتی در مواقعی که پشت میز کار خود است، انجام دهند.

تمرین باز کردن فک

تمرین باز کردن فک

دهان را گرد و عریض کرده و برای چند ثانیه در این وضعیت نگه دارید. سپس فک را شل کرده و این حرکت را 9 مرتبه دیگر اجرا کنید. افراد می‌توانند این نوع ورزش را 3 بار در روز انجام دهند. در صورتی که این حرکت را یک دفعه و با تکرارهای زیاد اجرا کنید، ممکن است فک‌تان درد بگیرد.

حرکت بالا کشیدن گونه

حرکت بالا کشیدن گونه

تا جایی که می‌توانید گونه‌ها را به سمت دو چشم خود بالا بیاورید. از عضلات گوشه دهان جهت بالا آوردن گونه‌ها کمک بگیرید. فرض کنید می‌خواهید خنده‌ای ناجور و شدید کنید. حتی برای کمک به بالا آوردن گونه‌ها می‌توانید چشم‌ها را محکم ببندید. هر سمت گونه را به مدت 10 ثانیه بالا نگه دارید و این حرکت را چندین مرتبه تکرار کنید.

لب‌ها را به شکل ماهی درآورید

لب‌ها را به شکل ماهی درآورید

ابتدا گونه‌ها را به سمت داخل جمع کنید، تا جایی که با غنچه کردن لب بالایی و پایینی فرم لب‌ها شبیه ماهی شود. در این وضعیت بمانید و همزمان سعی کنید بخندید. حالت خنده را به مدت 10 ثانیه حفظ کنید و این حرکت را 10 مرتبه تکرار کنید.

تمرین پف کردن گونه‌ها

تمرین پف کردن گونه‌ها

ابتدا دهان خود را ببندید و بعد هر دو گونه و دهان را از هوا پر کنید. سپس تا جایی که توان دارید هوا را به آهستگی از یک گونه به گونه دیگر انتقال دهید. دست کم 10 مرتبه این جابجایی را اجرا کنید و در صورت نیاز لحظه‌ای را هم به پر کردن گونه‌ها از هوا اختصاص دهید. این ورزش را 3 بار در روز تکرار کنید.

پف و غنچه کردن همزمان لب‌ها

پف و غنچه کردن همزمان لب‌ها

برای انجام این تمرین فقط کافیست لب‌ها را غنچه کرده و به داخل گونه‌ها فرو ببرید. برای چند ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس تا جایی که امکان دارد لب‌ها را به سمت بیرون پف کنید. برای چند ثانیه در وضعیت گونه‌های پف کرده بمانید و سپس آنها را به حالت اول بازگردانید. این تمرین را هر روز 3 ست 10 تایی تکرار کنید.

ماساژ گونه‌ها بعد از تمرین

ماساژ گونه‌ها بعد از تمرین

بعد از انجام کامل یک سری ورزش‌های صورت، انگشتان دست را به آرامی و با حرکت دایره‌ای بر روی گونه‌ها و آرواره مالش دهید. این کار به رفع فشار و احساس ناراحتی بعد از انجام تمرینات کمک خواهد کرد.

راه‌های چاق کردن صورت با ورزش


برای چاق کردن صورت و گونه‌ها تمرینات زیر توصیه می‌شوند:

یوگا صورت

یوگا صورت

افراد می‌توانند از برخی ورزش‌های ساده و ملایم صورت جهت به گردش درآوردن خون در گونه‌ها بهره گیرند و با این روش پوست را شاداب و تپل‌تر جلوه دهند. در واقع اگر افراد این تمرین را هر روز انجام دهند دیگر هیچ نوعی چربی اضافی در پوست جمع نمی‌شود و از طرفی گونه‌های لاغر را هم می‌توان چاق‌تر جلوه داد.

  • ابتدا روی یک صندلی که تکیه گاه پشتی آن صاف است بنشینید. استخوان‌های دو سمت شانه را به سمت پایین بیاورید و شانه‌ها را کاملا شل کنید، و مطمئن شوید حداقل فشار به این قسمت از بدن وارد ‌شود. قفسه سینه بایستی باز و به سمت بیرون متمایل باشد.
  • دهان را کمی باز کنید. فرض کنید قرار است با ولوم پایین یک گفتگوی معمولی با شخص دیگری داشته باشید. دهان را تا اندازه‌ای که فرد معمولا حین مکالمه کردن با شخص دیگری باز می‌کند، باز کنید. در این موقع، فرد باید هر دو لب فوقانی و تحتانی را به سمت داخل تاب دهد و فرو ببرید طوری که ردیف دندان‌های جلویی زیر لب‌ها پوشانده شوند.
  • حالا ‌باید گوشه‌های دهان را همزمان به سمت عقب حرکت دهید و تا آنجا که امکان دارد آنها را به سمت دندان‌های آسیاب نزدیک کنید. لازم است هر دو گوشه دهان را در یک جهت، به یک اندازه و یا حالت عمودی صورت به عقب حرکت دهید. چانه نیز باید کمی به سمت جلو هدایت شود.
  • 90 ثانیه در همین وضعیت بمانید. فرد باید کشش را در عضلات گونه و دهان احساس کند. در پایان صورت را به آرامی به حالت اول بازگردانید.

نیشگون گرفتن گونه‌ها

نیشگون گرفتن گونه‌ها

قسمت بالا و پایین استخوان‌های گونه را به آرامی نیشگون بگیرید. این نوع نیشگون‌های ریز در چاق کردن گونه‌ها تاثیری ندارند، اما می‌توانند رنگ متمایل به آبی و طبیعی به پوست صورت ببخشند و در نتیجه ظاهر گونه‌ها را درخشان‌تر سازند. با چشم که بنگریم گونه‌های درخشنده از گونه‌های رنگ پریده، چاق‌تر به نظر می‌آیند.

باد کردن بادکنک

باد کردن بادکنک

افراد می‌توانند عضلات گونه را از طریق باد کردن یک بادکنک، تمرین دهند. فرآیند فوت کردن بادکنک باعث پف شدن گونه‌ها می‌گردد و این وضعیت به نوبه خود در تقویت و توانبخشی عضلات گونه موثر است. برای انجام این تمرین باید:

  • یک بادکنک را با دهان باد کنید.
  • دهان را به مدت 1 دقیقه در این وضعیت نگه دارید و بعد باد دهان را خالی کنید.
  • این تمرین را 5 تا 6 مرتبه در روز انجام دهید.

افراد می‌توانند این تمرین را با یک بادکنک فرضی هم اجرا کنند.

پرسش‌های متداول


سوالات رایج مردم درباره ورزش‌ها و حرکات اصلاحی برای چاق یا لاغر کردن صورت عبارت اند از:

بعد از چه مدت می‌توان نتایج ورزش را مشاهده کرد؟

مثل هر نوع تمرین ورزشی، کسب نتایج مثبت از تمرینات گونه نیز به کمی زمان نیاز دارد. اگر قبل و بعد از اجرای مراحل از گونه‌های خود عکس بگیرید، به زودی متوجه تغییرات خواهید شد.

این نوع حرکات را باید چند بار در روز انجام داد؟

افراد می‌بایست این نرمش‌ها را دست کم 3 ست در روز انجام دهند، اما برای کسب بهترین نتایج اجرای دو ست در روز توصیه می‌شود.

آیا ورزش دادن گونه و صورت درد دارد؟

احساس سفتی از ناحیه گونه‌ها و صورت حین انجام این حرکات اجتناب ناپذیر است. احساس درد کمی بعد از اجرای حرکات طبیعی است، اما در صورت غیر طبیعی بودن درد حتما از نحوه اجرای صحیح دستوالعمل‌های پزشک خاطر جمع شوید.

روش‌های جایگزین


امروزه برای چاق یا لاغر کردن صورت روش‌های سریع و کم خطری وجود دارد. برخی از آن‌ها عبارتند از تزریق ژل و چربی، لیپوماتیک، کرایولیپولیز، کویتیشن، آر اف، مزوتراپی و بسیاری روش‌های دیگر که پزشک مطابق با ظاهر دلخواه شما و شرایط فیزیکی‌تان به شما پیشنهاد می‌کند.