تاثیر طب سوزنی در لاغری، کاهش وزن و درمان چاقی؛مزایا و عوارض

کاهش وزن با طب سوزنی یکی از روش‌های طب جایگزینی است که هیچ جزء ترکیبی ندارد. شایع‌ترین روش به این گونه است که سوزن‌هایی را درون گوش بیمار فرو می‌کنند و این کار به مدت پانزده دقیقه برای تمام ده جلسه درمان که طی دوره‌ای چند هفته‌ای انجام می‌شود، طول می‌کشد. این باور وجود دارد که فعال کردن Qi (انرژی زندگی) کمک می‌کند تا بدن به چارچوب اصلی خود برگردد و اشتهای او کاهش یابد و منجر به از دست دادن وزن شود.

طب سوزنی یکی از روش‌های کاهش وزن است که در آن با سوزن زدن بر نقاطی از بدن و گوش اشتهای فرد کم می‌شود و با کاهش اشتها از پرخوری افراد جلوگیری می‌شود. این روش دارای تاثیر چشمگیری در کاهش وزن بدن است. اگر به دنبال راهی مطمئن برای کاهش وزن خود هستید با ما تماس بگیرید. متخصصان مجرب ما در کلینیک تناسب اندام رازی آماده ارائه انواع خدمات در زمینه لاغری با طب سوزنی به شما بیماران عزیز می‌باشند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ - ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ - ۰۲۱۸۸۰۲۵۳۵۰  تماس بگیرید.

چگونه طب سوزنی به کاهش وزن کمک می‌کند؟


طب سوزنی برای لاغری از طریق تنظیم تولید هورمون‌ها، بهبود متابولیسم، ارتقای هضم و گوارش مواد غذایی، کاهش التهاب، سرکوب اشتها، کاهش احتباس آب و به حداکثر رساندن سایر عملکردهای بدن که مرتبط با چاقی هستند، به کاهش وزن فرد کمک می‌کند.

اشتها را کاهش می‌دهد

لپتین و گرلین هورمون‎‌های گرسنگی موجود در بدن هستند. گرلین به بدن اطلاع می‌دهد که گرسنه است در حالی که لپتین به بدن اطلاع می‌دهد که به سیری رسیده است. طب سنتی سطوح این هورمون‌ها را دستکاری می‌کند تا اشتهای شما را کاهش دهد و عادات پرخوری و خوردن اسنک‌ها را در شما تحت کنترل قرار دهد.

هاضمه را بهبود می‌بخشد

استفاده از نقاط طب سوزنی معده و کلیه ممکن است که عملکرد سیستم گوارشی شما را بهبود ببخشد و حتی میزان مواد مغذی که بدن دریافت می‌کند را نیز افزایش می‌دهد. با جلوگیری از هضم آرام و بهبود سلامت روده‌ها شما قادر به تسکین یبوست، نفخ و سایر مشکلات معده‌ای و روده‌ای که ممکن است شما را به سمت تجمع چربی سوق دهد، خواهید بود.

التهاب را کاهش می‌دهد

التهاب و استرس در روده، عضلات و سایر بافت‌های بدن قادر به کاهش سرعت متابولیسم بدن است و سیستم ایمنی را در تقلا قرار می‌دهد و حتی سلامت قلب و سیستم گوارشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با برطرف کردن استرس‌ها و تنظیم پاسخ‌های ایمنی بدن، طب سوزنی برای لاغری و کاهش وزن قادر به کاهش سطح استرس اکسیداتیو و کاهش وزن در حداکثر میزان ممکن است.

احتباس آب را متوقف می‌کند

با تحریک سلول‌های عصبی کلیه و سیستم درون ریز، توقف احتباس آب در بدن ممکن می‌شود. این یک روش سریع برای کاهش مقداری از وزن است و به حفظ آن از طریق جلوگیری از احتباس و نگهداری آب بیشتر در بدن بیش از حد نیاز کمک می‌کند.

تولید هورمون

اگر سطوح هورمون‌ها از تعادل خارج شده‌اند فرایندهای بدنی متفاوت و زیادی به طور منفی تحت تاثیر قرار می‌گیرند از گوارش و شناخت گرفته تا التیام و عملکرد سیستم ایمنی. طب سوزنی در طحال در متعادل کردن سطوح هورمون‌ها بسیار موثر است.

متابولیسم را ارتقا می‌بخشد

سوزن با تحریک ناحیه‌ی تیروئید قادر به ارتقای عملکرد غده‌ی هیپوفیز شما که یک محل کلیدی برای بدن شما و در ارتباط با متابولیسم است. باعث افزایش میزان چربی سوزی نه تنها در تمرین‌های بدنی شما بلکه فعالیت روزمره می‌شود و کالری سوزی و کاهش وزن را موثرتر می‌کند.

خلق را بهبود می‌بخشد

طب سوزنی برای لاغری قادر به القای آزادسازی اندورفین در بدن است که این‌ها هورمون‌های سرخوشی هستند و استرس و اضطراب را محدود می‌کنند. بیشتر افراد زمانی که سطوح بالای هورمون استرس را دارند شروع به پرخوری می‌کنند یا احساس ناخوشی پیدا می‌کنند. طب سوزنی برای لاغری به کاهش این‌ها کمک می‌کند.

مزایای طب سوزنی برای کاهش وزن


یکی از بهترین دلایل استفاده از طب سوزنی جهت کاهش وزن این است که قادر به فراهم کردن بهبودی طولانی مدت بدون نیاز به رژیم‌های سخت، جراحی‌های تهاجمی، داروهای رژیمی و ورزش‌های فراوان است. این روش به میزان کمی انرژی، میزان متوسطی از زمان و اشتیاق و باور به طب سنتی نیاز دارد. طب سوزنی به چارچوب بدن کمک می‌کند تا به کاهش وزن ایده‌آل خود برسید، به ویژه از طریق تاثیر بر متابولیسم و هورمون‌ها اما این مسئله جایگزین نیاز بدن به تغذیه‌ی خوب و ورزش منظم نمی‌شود.

نقاط حساس برای طب سوزنی


زمان که بحث به طب سوزنی و لاغری می‌رسد، تعدادی از نواحی کلیدی بر روی بدن شما وجود دارد که باید بر آن‌ها تمرکز کرد. همانگونه که پیش‌تر اشاره شد نواحی مرتبط به هاضمه و دریافت غذا به طرز به خصوصی مهم هستند مثل معده، کلیه و دهان. طب سوزنی تیروئید و سیستم درون ریز به تنظیم سطوح هورمونی شما و تضمین انرژی جاری در بدن شما کمک می‌کند در حالی که به اشتها و سرعت متابولیسم نیز کمک می‌کند.

درمان از طریق گوش

در سال‌های اخیر، درمان طب سوزنی برای لاغری از طریق گوش ( که به طب سوزنی گوشی هم شناخته می‌شود) جهت کاهش وزن مورد توجه بسیاری قرار گرفته است خصوصا بعد از تعدادی از مطالعات که ما را به سمت کاهش وزن قابل توجهی پس از درمان از طریق طب سوزنی گوشی سوق دادند. گوش یکی از نواحی سفت بدن است که تراکم پایانه‌های عصبی بالایی دارد و با تمام قسمت‌های دیگر بدن در ارتباط است. نقاط مختلف زیادی بر روی گوش وجود دارند که طی هزاران سال مطالعه و ثبت شده‌اند که بر سلامت فرد تاثیرگذار هستند. برای کاهش وزن دو رویکرد مهم و اصلی وجود دارد که یک سوزن واحد برای گرسنگی و یا تکنیک پنج سوزنی برای اثرات پیچیده‌تری بر روی بدن هستند.

درمان تک سوزنی

بین این دو روش، روش ساده‌تر درمان گوشی همین درمان تک سوزنی است که تمایل شما به گرسنگی و غذا خوردن را کم می‌کند. با جایگذاری یک سوزن در ناحیه‌ای که اشتها و گرسنگی را کنترل می‌کند، شما قادر به کاهش میل مداوم به غذا می‌شوید و خوردن اسنک و میان وعده غذایی را محدود می‌کنید و به طور قابل ملاحظه‌ای به تلاش خود برای کاهش وزن کمک می‌کنید. این ناحیه‌ واحد نزدیک انتهای تراگوس، غضروف سفت گوش داخلی است که به پوست نزدیک‌ترین فاصله را دارد.

درمان پنج سوزنی

این رویکرد پیچیده‌تر از رویکرد تک سوزنی است. این رویکرد گوش شما را مثل یک میکروزوم از کل بدن درمان می‌کند و به فرو کردن سوزن‌ها به اعصاب کلیدی گوش که گرسنگی، عملکرد درون ریز، طحال و معده را تنظیم می‌کنند نیاز دارد ( استرس را کاهش می‌دهد و انرژی را ارتقا می‌بخشد).

رژیم غذایی مورد نیاز است


در حالی که طب سوزنی برای لاغری به خودی خود تاثیرگذار است، ترکیب درمان چاقی با طب سوزنی منظم با یک رژیم غذایی مناسب و کامل به از دست دادن بیشتر وزن شما کمک می‌کند. بهترین رژیم غذایی طب سوزنی برای لاغری شامل این موارد است، خوردن غذاهای ساده، غذاهایی که به راحتی هضم می‌شوند و از لحاظ غذایی ارزشمند هستند. بهترین غذاها آن‌هایی هستند که زیاد غنی نشده و قند بالایی ندارند. به طور مناسب شما بهتر است میوه، سبزیجات، مغزها و غلات کامل بخورید در حالی که میزان لبنیات، قندها، کره‌ی بادام زمینی، موز، غذاهای خام، میوه‌های سیتراتی و سویا را کم می‌کنید. زمانی که از طب سوزنی برای کاهش وزن خود استفاده می‌کنید در واقع می‌خواهید فعالیت سوخت و ساز بدن و سیستم گوارشی را بیشتر کنید در حالی که خوردن نوشیدنی‌های سرد و غذاهای سرد مثل اسموتی، شیک‌ها و سالاد در واقع متابولیسم بدن شما را سرکوب می‌کنند.

عوارض جانبی


با وجود همه‌ی مزایایی که استفاده از طب سوزنی برای لاغری و کاهش وزن به همراه دارد، عوارض جانبی بالقوه‌ای هم برای این درمان‌های کهن وجود دارد مثل خستگی، درد، بدتر شدن علائم، نوسانات هورمونی و اسپاسم عضلانی.

درد

در پایه‌ای‌ترین سطح، طب سوزنی در واقع فرو کردن سوزن در بدن است که درجاتی از درد را به همراه می‌آورد و این درد برای ساعات تا روزها طول می‌کشد که بستگی به ناحیه‌ای بدن دارد و حتی کبودی هایی را ایجاد می‌کند.

خستگی

تغییر روند بدن شما هشداری برای سطوح هورمون‌هاست و متابولیسم‌هایی که قادر به خسته کردن بدن هستند را دستکاری می‌کند خصوصا در درمان‌های اولیه. با گذشت زمان طب سوزنی انرژی بیشتری ایجاد می‌کند اما در همان زمان درمان ذخایر انرژی بدن شما را کم می‌کند.

بدتر شدن علائم

طب سوزنی از طریق درمان مستقیم و شدید اعصاب بدن بسیار موثر واقع می‌شود اما زمانی که شما به طور سریع شیمی بدن را تغییر می‌دهید گاهی اوقات نتیجه‌ عکس حاصل می‌شود و باعث ایجاد شرایط بدتری می‌شود و حتی باعث ایجاد بازگشت دردهای قدیمی و کهنه می‌شود.

عاطفی‌تر شدن

طبیعت طب سوزنی سم‌زدایی و تحریک است که باعث آزاد شدن فشارهای موجود در بدن از طریق میزان زیادی از هورمون‌های مختلف و نورورترانسمیترها می‌شود. این مسئله فرد را از لحاظ عاطفی حساس، تحریک پذیر می‌کند و باعث می‌شود که به راحتی در مقابل محرک‌های احساسی گریه کند.

اسپاسم عضلات

زمانی که شما طب سوزنی برای لاغری انجام می‌دهید امکان دارد که بعضی از تحریکات عصبی حتی بعد از برداشتن سوزن هم تداوم داشته باشند. لرزش عضلات یا اسپاسم عضلات غیرمعمول نیستند و بعد از یکی دو روز رفع می‌شوند.

هزینه‌


هزینه درمان لاغری با طب سوزنی بیمار بستگی به تخصص پزشک و وضعیت بیمار دارد. در صورت نیاز به اطلاع دقیق از میزان هزینه طب سوزنی برای لاغری با کلینیک تناسب اندام رازی تماس بگیرید.

Call Now Buttonمشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ