لیپوماتیک برای لاغری و تناسب اندام چه مزیتی نسبت به روشهای دیگر دارد؟

درمان و رفع چاقی موضعی، موضوعی است که مدت‌هاست مورد توجه پزشکان و بیماران بسیاری در سراسر جهان می‌باشد. روش‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف ارائه و امتحان شده است که لیپوماتیک یکی از این روش‌ها است. لیپوماتیک یک تکنیک کم تهاجم برای پیکرتراشی و فرم دهی بدن است که نتایج دقیق و ظریفی را به حیطه‌های درمانی می‌افزاید. برخلاف روش لیپوساکشن که در آن چربی را درسته از بدن خارج می‌کنند، از روش لیپوماتیک برای ایجاد فرم مشخصی برای بدن از طریق خارج کردن دقیق و ظریف رسوبات چربی که ماهیچه‌ها را پوشانده و فرم طبیعی بدن را تحت تأثیر قرار داده است، استفاده می‌کنند. ارتعاشات و لرزش‌های لیپوماتیک باعث تخریب چربی‌ها در نقاطی بخصوص می‌شود، بدون آنکه اختلالی در آنجا ایجاد کنند. اگرچه در این روش به مدت‌ زمان بهبودی بسیار کمی نیاز است، اما نتایج بهتری در تخریب چربی‌ها حاصل می‌شود.

اکثر ما استعداد انباشته شدن چربی در قسمت‌های ناخواسته‌ی بدنمان داریم. در زنان، این مشکل معمولاً در قسمت‌های داخل یا خارج ران‌ها و بالا یا پایین شکم وجود دارد. از طرفی دیگر در مردان، اغلب به‌ صورت چربی اضافه در پهلوها یا در قسمت سینه پدیدار می‌شوند. لیپوماتیک می‌تواند به شما کمک کند تا از چربی‌های اضافی ناشی از ذرات چربی واقع‌ شده در نواحی از بدن که با ورزش یا رژیم غذایی برطرف نمی‌شوند، خلاص شوید. این روش مدرن و پیشرفته، روشی ایمن، مؤثر و دائمی برای رسیدن به فرم دلخواه بدن شما از طریق برداشتن چربی و برآمدگی‌های ناخواسته‌ی بدن می‌باشد. اگر مایل به انجام لیپوماتیک لاغری هستید می‌توانید با مراجعه به کلینیک تناسب اندام رازی پس از مشاوره با پزشک و اطمینان از مناسب بودن این روش برای شما، از خدمات این کلینیک بهره‌مند شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ - ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ - ۰۲۱۸۸۰۲۵۳۵۰  تماس حاصل فرمایید.

لیپوماتیک چه مزایایی نسبت به روش‌های دیگر دارد؟


برخی از مزایا و فواید لیپوماتیک برای لاغری عبارتند از:

  •  سیستم بی‌خطری است که هنگام رسیدن به بافت‌هایی غیر از چربی، فوراً متوقف می‌شود.
  •  کبودی ناشی از جراحت و ورم کمتری دارد.
  •  واکنشی عالی برای داشتن پوستی صاف‌تر
  •  روشی ملایم‌تر برای بیمار
  •  زمان کاربری کوتاه‌تر
  •  درد کمتر
  •  بهبودی سریع‌تر

این روش برای چه کسانی مناسب است؟


لیپوماتیک برای برطرف کردن چربی‌های بزرگ طراحی نشده است و برای افرادی که رژیم غذایی و ورزش‌های روزانه باعث برخی تغییرات، اما تا حدودی، در آن‌ها شده است بهترین نتیجه را خواهد داشت. این روش برای ورزشکاران و افراد فعالی که برای فرم دهی و سفت کردن نواحی که چربی در آنجا مقاوم‌تر است به کمک نیاز دارند مناسب خواهد بود. لیپوماتیک برای فرم دهی کلی بدن به‌ اندازه‌ی لیپوساکشن مؤثر نیست. علاوه بر داشتن بدنی به فرمی تقریباً مناسب، متقاضی مناسب جهت انجام روش لیپوماتیک باید:

  •  سیگاری نباشد و از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد.
  •  برای انجام یک روش جراحی خفیف آماده باشد.
  •  بتواند در طی دوره‌ی کوتاه بهبودی استراحت کند.
  •  برای گذراندن مراحلی که جهت حفظ نتایج باید انجام داد، آماده باشد.

قبل از عمل چه اقداماتی انجام می‌شود؟


قبل از جراحی لیپوماتیک، بیمار یک جلسه‌ی مشاوره با پزشک خواهد داشت که در طی آن، یک سابقه‌ی کلی از بیمار گرفته می‌شود و یک معاینه دقیق برای ارزیابی شرایط بیمار انجام می‌گیرد. در طی مشاوره، پزشک روش جراحی و نتایجی را که باید درواقع انتظار داشت را شرح و به همه‌ی پرسش‌ها و نگرانی‌های بیمار پاسخ خواهد داد. پزشک همچنین گزینه‌های درمانی دیگری را بررسی خواهد کرد و خطرات احتمالی و مشکلاتی را که ممکن است در طی انجام این روش‌ها رخ دهد توضیح خواهد داد. برای ارزیابی میزان بهبودی و نتایج کار، تصاویر قبل و بعد از جراحی از بیمار گرفته می‌شود. داروهای آنتی‌بیوتیک برای مصرف در روز جراحی تجویز می‌شوند. 2 الی 4 هفته قبل از جراحی، گن مناسب برای بعد از جراحی برای بیمار تهیه می‌شوند. شش هفته قبل از جراحی، از مصرف هرگونه داروی آسپرین و داروهای مرتبط با آسپرین خودداری کنید. تنها داروی بی‌خطر برای درد، پاراستامول (paracetamol) می‌باشد. از شش هفته قبل از جراحی، ویتامین E خوراکی یا جینکوبیلوبا مصرف نکنید.

روش لیپوماتیک چگونه انجام می‌شود؟


لیپوماتیک به‌عنوان ایمن‌ترین روش لاغری موضعی اثبات‌ شده است که برای خارج کردن دقیق حجم بالایی از چربی از همه‌ی قسمت‌های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. درروش لیپوماتیک، از یک میله به نام کنولا استفاده می‌شود که با حرکات لرزشی، چرخشی و ارتعاشی باعث از بین رفتن بافت‌های چربی می‌شود، درحالی‌که این کار را به طریقه‌ای ایمن و ملایم و بدون آسیب رساندن به بافت‌های دیگر انجام می‌دهد. کنولا از طریق یک برش ریزی که در ناحیه‌ای غیرمشخصی در نزدیکی ناحیه‌ی تحت درمان ایجاد شده است، وارد می‌شود. چربی اضافه از طریق کنولا و با وکیوم فشار قوی خارج می‌شود. ارتعاشات دستگاه باعث می‌شود تا سلول‌های بنیادی چسبیده به سلول‌های چربی آزاد شوند. این سلول‌های بنیادی آزاد شده، به فرآیند بهبودی کمک می‌کنند و نتایجی طبیعی و پوستی شاداب‌تر را حاصل می‌کنند. طراحی بخصوص کنولا موجب می‌شود تا بافت چربی حتی از نواحی که به‌سختی می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد، به‌ دقت برداشته شود. درروش لیپوماتیک، نیازی به ایجاد برش‌های بزرگی روی پوست نیست اما یک سوراخ بسیار کوچک برای واردکردن کنولا ایجاد می‌شود که غیرممکن است که جای زخمی از آن باقی بماند. در مقایسه با روش‌های جراحی دیگر، از آنجایی‌که هیچ برشی در حین جراحی ایجاد نمی‌شود، بعد از این جراحی هیچ ناهمواری یا برآمدگی روی پوست باقی نمی‌ماند و پوست صاف می‌شود. علاوه براین، جدیدترین و بی‌خطرترین تکنیک لیپوماتیک برای اکثر موارد کاربردی، تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و بیمار روز بعد از جراحی می‌تواند به فعالیت‌های روزانه‌ی خود بپردازد.

بعد از عمل لیپوماتیک چه مراقبت‌هایی لازم است؟


بسیار طبیعی است که هنگام بلند شدن از حالت دراز کشیده یا نشسته بیمار دچار کمی سرگیجه و سنگینی سر شود. بیمار باید در 24 تا 48 ساعت بعد از جراحی، انتظار ترشح حجم زیادی از محلول خون‌آلود بی‌حسی از محل برش‌ها را داشته باشد. این مقدار در هر بیمار متفاوت خواهد بود. به‌ طور کلی هر چه این ترشح بیشتر باشد، کبودی و ورم کمتر خواهد بود. بیمار ممکن است برش‌های کمتری داشته باشد ولی ترشح تا یک هفته ادامه داشته باشد. اگر این مایع قرمزرنگ باشد، حدوداً 1% خون در آن وجود دارد و بقیه‌ی آن شامل محلول بی‌حسی و مایع درون بافتی است. پدهای مخصوصی برای باندپیچی کردن محل‌های برش داده‌ شده توصیه می‌شوند. برای پیشگیری از عفونت، این پدها را باید روزی دو بار تعویض کرد. روز بعد از جراحی می‌توانید گن را برای شستن از تن درآورید. یک دوش کوتاه بگیرید، بانداژ را عوض کنید و گن را درحالی‌که خیس است بپوشید. سپس آن را با سشوار خشک‌ کنید. گن را در ماشین خشک‌کن قرار ندید تا چروک نشود. برای سه هفته بعد از جراحی، بیمار نباید حمام طولانی یا در وان آب داغ برود. در هفته‌ی اول، گن مخصوص بعد از جراحی را باید به‌ طور 24 ساعته پوشید و فقط هنگام دوش گرفتن می‌توان آن را از تن درآورد و برای هفته‌ی دوم، 12 ساعت در روز باید پوشیده شود. داروهایی که باید بعد از جراحی مصرف شوند، قبل از جراحی برای او تجویز و تهیه می‌شود. این داروها عبارتند از پانادین که می‌تواند هر 4 ساعت، برای درد بعد از جراحی بخورد و همچنین یک داروی آنتی‌بیوتیک که بیمار می‌تواند صبح جراحی بخورد. بیمار باید دوره مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را کامل کند. هیچ وعده‌ی غذایی محدود نخواهد شد. مایعات شفاف فراوانی بنوشید. پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از جراحی، بیمار روزی 8 لیوان آب بیاشامد. وقتی ترشح از محل برش‌ها متوقف شد، کمی وازلین روی زخم‌ها قرار دهید. اگر گن روی محل برشی کشیده می‌شود، آن را با یک مشمع بپوشانید.

آیا نتیجه این عمل ماندگار است؟


لیپوماتیک می‌تواند فرم دهی و هماهنگی مناسبی را در بدن ایجاد کند، اما نمی‌تواند از انباشته‌ شدن چربی‌ها در آینده جلوگیری کند. برای حفظ نتایج، باید سبک زنگی سالمی را در پیش بگیرد. ثابت ماندن در وزنی مناسب، ورزش و تغییر سبک زندگی از مهم‌ترین کارها برای این منظور می‌باشند.

انجام این روش چه عوارضی را به همراه دارد؟


برخی از مشکلات و عوارض لیپوماتیک شامل خونریزی، عفونت و واکنش نسبت به مواد بی‌حسی می‌باشد، اگرچه همه‌ی این موارد نادر و کمیاب هستند. نامنظم بودن قاعدگی و قاعدگی زودرس یا دیررس از جمله عوارض هر نوع جراحی مهم می‌باشد و این به خاطر آزادسازی استروژن از چربی است. ممکن است بعد از لیپوماتیک گرگرفتگی در صورت، گردن و بالای سینه رخ دهد و شاید برای یک یا دو روز ادامه داشته باشد. کمی افزایش دما در طی 48 ساعت بعد از جراحی، از عوارض طبیعی واکنش بدن نسبت به جراحی می‌باشد.

هزینه لیپوماتیک در ایران چقدر است؟


برخی عواملی که ممکن است روی هزینه‌ لیپوماتیک تأثیر داشته باشد شامل تجربه‌ی پزشک و نوع روش به کار رفته می‌شود. هزینه‌های مرتبط با روش لیپوماتیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  •  نرخ جراح و هزینه‌های بیمارستان و تجهیزات جراحی
  •  هزینه‌ مواد بی‌حسی
  •  تجویز داروها
  •  گن‌های بعد از جراحی و آزمایش‌ها

سؤالات متداول


برخی از سؤالات رایج مردم درباره روش لیپوماتیک عبارت‌اند از:

محدودیت‌های لیپوماتیک چیست؟

هدف از انجام لیپوماتیک، کاهش وزن نیست. بلکه هدف از این روش، فرم دهی نواحی است که چربی‌های انباشته‌ شده‌ ماندگار نسبت به رژیم غذایی و ورزش واکنشی نشان نمی‌دهند و همچنان باقی می‌مانند. بهترین نتایج حاصل از لیپوماتیک در نواحی رخ می‌دهد که در آن عضله از کشیدگی خوبی برخوردار است، پوست خاصیت ارتجاعی خوبی دارد و چربی بیش‌ از حد نیست. در مواردی که کشیدگی عضله و خاصیت ارتجاعی پوست بسیار پایین است، برای رسیدن به نتایجی عالی ممکن است به ترکیبی از لیپوماتیک و جراحی کشیدن پوست برای برداشتن بافت‌های شل و افتاده‌ی اضافی نیاز باشد.

چه قسمت‌هایی از بدن را می‌توان با لیپوماتیک درمان کرد؟

هر قسمتی که به‌ طور مشهود چربی انباشته‌ شده دارد را می‌توان با لیپوماتیک درمان کرد. نواحی که بیشتر از همه تحت این درمان قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: غبغب، داخل و خارج از ران، شکم، باسن، پهلوها و کمر.

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن چیست؟

لیپوماتیک اغلب با لیپوساکشن اشتباه گرفته می‌شود، اما این‌ یک روش جراحی متفاوت است که تمرکز آن بیشتر روی اصلاح فرم بدن است. اکثر افراد، لیپوماتیک را به‌عنوان روشی برای کاهش وزن قلمداد می‌کنند، در صورتی این متد تنها برای اصلاح فرم نواحی بدفرم بدن کاربرد دارد. اگرچه کلمه‌ی لیپوساکشن به معنای فرآیند بیرون کشیدن چربی‌ها می‌باشد، لیپوماتیک نیز به معنای از بین بردن بافت چربی برای اصلاح و زیبایی نواحی از بدن می‌باشد. در طی عمل لیپوماتیک، چربی از نواحی مختلف بدن مانند پشت، کمر، شکم، پاها، باسن، زانوها یا زیر چانه از طریق یک وکیوم از بین می‌رود و سپس بدن به فرمی زیبا درمی‌آید.

Call Now Buttonمشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ