تزریق چربی برای جوان سازی صورت و دست چه مدت ماندگاری دارد؟

در روش تزریق چربی، از مناطقی که چربی اضافه در آن‌ها وجود دارد مانند قسمت‌های بیرونی ران گرفته می‌شود و به نواحی که ممکن است فاقد حجم باشند، مانند صورت، دست‌ها، سینه‌ها یا باسن تزریق می‌شود. این روش تزریق ایمن و قابل تحمل است و نتایج آن طولانی مدت و ماندگار و به صورت طبیعی می‌باشد. تزریق چربی ممکن است تحت بیهوشی موضعی انجام شود و انجام آن تا یک ساعت طول می‌کشد. برخی از مناطق صورت تنها نیاز به یک نوبت تزریق چربی برای بهبود قابل ملاحظه و طولانی مدت دارند، در حالی که برخی نواحی دیگر برای بهبود نیاز به چند نوبت تزریق خواهند داشت.

بهبود ظاهر صورت با استفاده از تزریق چربی مزایای متعددی به دنبال دارد. علاوه بر اصلاح مشکلات ناشی از افزایش سن، انتقال چربی راهی طبیعی و ایمن است زیرا به دلیل استفاده از چربی‌های بدن خود فرد، هیچ گونه نگرانی در خصوص واکنش آلرژیک وجود نخواهد داشت و این روش برای اکثر نواحی بدن سازگار خواهد بود. این چربی را می‌توان برای اصلاح بسیاری از نقص‌های صورت، از جمله زخم‌ها و چین و چروک‌های پوست استفاده کرد. نتایج حاصل از تزریق چربی بسیار ماندگار است و تزریق چربی صورت به طور قابل توجهی ماندگارتر از تزریقات زیبایی خواهد بود. هدف متخصصین ما در کلینیک تناسب اندام رازی این است که به شما کمک کنند تا نتایج بهتر و طبیعی‌تری را به دست آورید و همچنین تجربه جراحی خود را آسان‌تر و راحت‌تر کنید. برای به دست آوردن نتایجی امن، سالم‌تر و زیباتر، باید جهت پیگیری ارزیابی‌ها در زمان‌های توصیه شده و هر زمان که سوالی در خصوص تزریق چربی و نتایج حاصل از آن داشتید، به پزشک مراجعه نمایید. جهت دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ - ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ - ۰۲۱۸۸۰۲۵۳۵۰  تماس بگیرید.

متقاضیان تزریق چربی


هدف از تزریق چربی، برجسته یا پر کردن مناطقی است که دچار کمبود حجم هستند. البته، فرد باید مناطق اهدا کننده چربی را داشته باشد. متقاضی نباید هیچ گونه مشکل در گردش خون خود ناشی از مشکلات پزشکی یا کشیدن سیگار داشته باشد. اگر وضعیت سلامتی فرد مناسب است و دارای هدفی مثبت و انتضارات واقع گرایانه می‌باشد، متقاضی مناسبی برای انجام این روش محسوب می‌گردد.

کاربردهای تزریق چربی


انتقال چربی به صورت

اگر فرد چین و چروک صورت، مانند خطوط خنده، خطوط لبخند و چین‌های پنجه کلاغی را داشته باشد، چربی را می‌توان از شکم، ران و سایر نقاط برداشته و به صورت تزریق کرد. جای زخم آکنه (جای جوش) و نواحی فرو رفته صورت، لب و گونه‌ها را نیز می‌توان با استفاده از تزریق چربی به صورت پر کرد. متخصص جراح می‌تواند حتی از تزریق چربی در صورت برای کاهش خطوط بین بینی و دهان، اصلاح مشکلات پوستی، خطوط عمیق و چین و چروک پیشانی استفاده کند.

تزریق چربی به سینه

اگر فرد تمایل به افزایش متوسط اندازه سینه داشته باشد، یک متقاضی خوب جهت تزریق چربی به سینه محسوب می‌گردد، اما سینه‌های فرد متقاضی باید ظاهری متناسب و تن پوستی خوبی داشته باشد. اگر متقاضی پوستی ضعیف و افتادگی سینه داشته باشد یا تمایل به افزایش قابل توجهی در اندازه سینه دارد، فرد متقاضی مناسبی برای تزریق چربی به سینه محسوب نمی‌شود. تزریق چربی به سینه بستگی به حجم زیادی از چربی دارد که جهت استفاده باید پیش بینی شود.

ایمپلنت سینه به همراه تزریق چربی

اگر شکل سینه در طول پروتز سینه نیاز به بهینه سازی داشته باشد، تزریق چربی می‌تواند مفید واقع گردد. اگر پس از برجسته کردن سینه با استفاده از ایمپلنت، نواقصی در سینه باقی مانده باشد، می‌توان این نواقص را با استفاده از تزریق چربی برطرف کرد تا ظاهری صاف و مطلوب ایجاد شود.

بازسازی سینه با استفاده از تزریق چربی

اگر پس از لامپکتومی سرطان سینه، نواقصی در سینه ایجاد گردد، می‌توان از تزریق چربی برای اصلاح این نواقص استفاده کرد. تزریق چربی همچنین گزینه‌ای مناسب برای بازسازی کامل سینه پس از ماستکتومی است. با این حال، ایجاد حجم کافی در سینه معمولاً یک فرایند چند مرحله‌ای است که نیاز به حداقل دو تا چهار نوبت تزریق چربی دارد.

برجسته کردن باسن با استفاده از تزریق چربی

بسیاری از افرادی که می‌خواهند باسن گردتر و برجسته‌تری داشته باشند، تمایل به تزریق چربی جهت دستیابی به باسنی برجسته‌تر بدون استفاده از ایمپلنت دارند. عمل لیپوساکشن معمولاً هم برای پیکر تراشی نواحی مورد نظر و هم جمع کردن چربی‌های اتولوگ جهت تزریق استفاده می‌شود.

جوان سازی دست با استفاده از تزریق چربی

تزریق چربی به دست برای اضافه کردن حجم، از بین بردن چین و چروک‌ها، پوشش عروق و تاندون‌های زیر پوست و بهبود کیفیت پوست در طول زمان مؤثر است.

چگونه برای انجام عمل تزریق چربی آماده شوید؟


پزشک جراح دستورالعمل‌های قبل از عمل را به بیمار ارائه خواهد داد، هر سوالی که ممکن است بیمار داشته باشد را پاسخ می‌دهد، یک سابقه پزشکی دقیق را ثبت می‌کند و یک معاینه فیزیکی را برای تعیین آمادگی بیمار جهت تزریق چربی انجام می‌دهد. قبل از عمل، پزشک جراح از بیمار انجام موارد زیر را درخواست خواهد کرد:

  •  حداقل 6 هفته قبل از انجام این روش برای جلوگیری از اختلال در روند بهبود زخم ضخیم و به جا ماندن جای زخم سیگار نکشید.
  •  از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (ادویل، موترین، آلو) و رژیم‌های حاوی ویتامین یا هومیوپاتی که می‌توانند خونریزی را افزایش دهند، اجتناب کنید.
  •  صرف نظر از نوع روش انجام شده، آبرسانی به بدن قبل و بعد از انجام تزریق چربی جهت ایجاد یک روند بهبودی ایمن بسیار مهم است.

روش تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟


چربی از یک قسمت بدن بیمار برداشته شده، شسته و خالص سازی می‌شود، سپس با سوزن‌های مخصوص چربی به مناطق مورد نظر تزریق می‌شود. ممکن است لازم باشد که چندین بار پروسه تزریق چربی را برای رسیدن به نتیجه مورد نظر تکرار کنید. تزریق چربی را می‌توان به عنوان یک فرآیند سه مرحله‌ای توصیف کرد.

برداشت

متخصص جراح ناحیه‌ای را برای برداشت چربی انتخاب و بی حسی موضعی را در آن ناحیه اعمال می‌کند. سپس جراح برای برداشتن چربی یک برش کوچک در منطقه ایجاد می‌کند و تحت شرایط استریل، یک کانولا به سرنگ متصل می‌شود تا چربی به دقت استخراج گردد (لیپوساکشن).

خالص سازی و انتقال

هنگامی که چربی کافی از منطقه اهدا کننده به دست آمد، پزشک جراح آن را برای آماده سازی سلول‌های چربی جهت انتقال به سرنگ‌های کوچک که برای تزریق چربی استفاده می‌شود، منتقل می‌کند. در مرحلهٔ خالص سازی ممکن است نیاز به استفاده از یک سانتریفیوژ برای چرخش چربی یا فرآیند تصفیه برای از بین بردن ناخالصی‌ها باشد.

تزریق چربی

در مرحلهٔ نهایی منطقه مورد نظر برای تزریق چربی آماده خواهد شد. پزشک جراح یک سوزن یا کانولا را به نقطه برش وارد می‌کند. سوزن تزریق معمولاً جهت برجسته سازی چندین بار به داخل و خارج ناحیه مورد نظر وارد می‌شود. هر بار که سوزن یا کانولا خارج می‌شود، یک خط از بافت چربی به دقت در داخل بافت طبیعی تزریق می‌شود. این روند تا زمانی که نتیجهٔ مورد نظر  شبکه‎ای از بافت چربی به دست نیامده است تکرار خواهد شد. تعدادی از متخصصان جراح جهت ایجاد یک ظاهر مطلوب ماساژ مناطق تحت درمان را توصیه می‌کنند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند تنها تزریق را جهت بهبود ناحیه مورد نظر انجام دهند. پزشک جراح همچنین ممکن است یک پانسمان یا باند را روی منطقه تحت درمان قرار دهد.

بهبود


در ادامه برخی از نکات و مراقبت‌های مربوط به دوره مورد نیاز جهت بهبود پس از انجام تزریق چربی ذکر شده است.

  •  تورم و کبودی در هفته اول قابل توجه است.
  •  در هفته دوم کبودی از بین خواهد رفت، اما بیمار هنوز تورم دارد.
  •  در اغلب موارد بین روزهای هفتم و دهم بهبودی چشمگیری وجود دارد.
  •  در هفته سوم بیمار ظاهر طبیعی‌تری را به دست خواهد آورد. استفاده دقیق از مواد آرایشی می‌تواند در از بین بردن هر گونه نشانه‌های باقی مانده از تورم و یا کبودی مفید باشد.
  •  هنگامی که تورم از بین می‌رود، بیمار قادر به مشاهده تغییرات خواهد بود، اما کمی تورم ممکن است برای مدت چند هفته ادامه یابد.

نتایج حاصل از تزریق چربی تا چه مدت ماندگار خواهند بود؟


بیمار می‌تواند انتظار داشته باشد که مناطقی که تزریق چربی در آن‌ها انجام شده است، نرم‌تر و پرتر به نظر رسند و ظاهری جذاب‌تر و جوان‌تر را در او ایجاد خواهند کرد. بیمار حتی می‌تواند بهبود در بافت پوست خود را مشاهده کند. هنگامی که تزریق چربی با موفقیت انجام شد، چربی تزریق شده دارای خونرسانی جدیدی خواهد شد و غذای مورد نیاز برای زنده ماندن را دریافت خواهد کرد. هنگامی که این اتفاق می افتد، نتایج می‌توانند اغلب دائمی باشند با این حال، ممکن است درصدی از چربی وجود داشته باشد که نمی‌تواند این مراحل را طی کند، به همین دلیل گاهی اعمال روش‌های بهبود در بیمار مورد نیاز خواهد بود.

خطرات


خطرات ناشی از انتقال چربی یا تزریق چربی کم و حداقل است. علائمی از قبیل درد و تورم ممکن است به وجود آیند، اما معمولاً ایجاد نمی‌شوند.

هزینه‌


هزینه تزریق چربی توسط پزشکان متفاوت و بسته به نوع روش تزریق چربی و ناحیه جغرافیایی متغیر خواهد بود.

Call Now Buttonمشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ