تزریق ژل و فیلر برای رفع چروک صورت و زیر چشم و برجسته کردن گونه و لب

پیر شدن پوست صورت چیزی است که همه افراد مایلند از آن دوری کنند. روند پیر شدن پوست صورت در واقع از سنین 20 سالگی آغاز شده و تا پایان عمر ادامه پیدا می‌کند. بافت پوست صورت به تدریج دچار تغییرات فیزیولوژیکی می‌شود و ظاهر آن تغییر می‌کند. با پیر شدن پوست صورت و گردن، چین و چروک‌هایی روی آن تشکیل می‌شود. امروزه، روش‌های  نوآورانه برای جلوگیری از روند پیری پوست مانند تزریق ژل، روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. با کمک روش تزریق ژل می‌توان مجددا جوانی پوست را احیا کرد و زیبایی و شادابی آن را دوباره به دست آورد.


اگر به دنبال انجام روش‌های زیبایی برای جوانسازی پوست خود هستید، بهتر است به تزریق ژل فکر کنید. در روش تزریق فیلر‌های پوستی یا همان ژل، مواد به خصوصی در زیر پوست تزریق می‌شوند که حجم پوست را افزایش داده و از این طریق افتادگی و چروک‌های پوستی را برطرف می‌کنند. تزریق ژل همچنین به منظور بزرگ کردن لب‌ها و گونه‌ها به کار می‌رود و ظاهر لب و گونه را کاملا جوانسازی می‌کند.  فیلر‌ها و ژل‌ها دارای تاثیرات مثبت و بلند مدتی هستند و در عوض هیچ درد و ناراحتی ندارند. اگر می‌خواهید تزریق ژل انجام دهید می‌توانید با متخصصین ما در کلینیک تناسب اندام رازی تناسب اندام رازی مشورت کنید تا بدانید کدام نوع فیلر برای شما مناسب‌تر است.جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع و مزایای تزریق ژل و یا رزرو وقت می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ - ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ - ۰۲۱۸۸۰۲۵۳۵۰  تماس حاصل فرمایید.

بهترین انواع ژل تزریقی صورت


ژل‌های تزریقی دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه پرکاربردترین آنها شرح داده شده است:

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید موجب صاف شدن و افزایش حجم پوست می‌شود. این ماده نقشی اساسی در درمان فوری جای زخم و سایر ضایعات پوستی دارد. هیالورونیک اسید نوعی فیلر پوستی است. برای تزریق آن از قبل روی پوست ماده‌ی  بیحس کننده‌ی موضعی (به صورت کرم یا ژل) زده می‌شود. این ماده از طریق یک روند بیومکانیکال به دست میاید و بنابراین استفاده از آن بسیار ایمن است.

اِلاستین

الاستین نوعی پروتئین است که در حالت طبیعی نیز در بافتهای بدن و پوست موجود است. این ماده موجب می‌شود که پوست حالت ارتجاعی داشته باشد  و منقبض باشد (شل و افتاده نباشد). با استفاده از الاستین، افتادگی پوست برطرف می‌شود و پوست حالت قبلی خود را دوباره پیدا می‌کند. الاستین به صاف شدن پوست و رفع چروک‌های پوستی نیز کمک می‌کند.

کلاژن

کلاژن ماده‌ای است که در لایه‌های زیرین پوست تولید می‌شود. این ماده موجب استحکام و قوام بافت پوست می‌شود. سلول‌هایی به نام فیبروبلاست مسئول ساخت کلاژن هستند. برای حفظ کلاژن پوست باید مقادیر زیادی ویتامین C مصرف شود.  در فیلر‌ها برای تولید کلاژن از کلسیم هیدروکسیپلاتیت استفاده می‌شود. البته سایر ژل‌های کلاژنی از منبع حیوانی به دست می‌آیند و بنابراین این ماده چندان توصیه نمی‌شود.

تزریق فیلر چه مزایایی به همراه خواهد داشت؟



در ادامه برخی مزایا و کاربردهای فیلر‌ها شرح داده شده‌اند:

جوانسازی و افزایش حجم و شادابی پوست

با بالا رفتن سن، به طور طبیعی چربی زیر پوست تحلیل می‌رود و کمتر می‌شود. چربی زیر پوست رد واقع به پوست حجم می‌دهد و موجب صافی آن می‌شود. با تحلیل رفتن چربی، حجم پوست کاهش پیدا کرده و چین و چروک‌هایی در پوست ایجاد می‌شود. فیلر‌ها با این روند مقابله کرده و حجم از دست رفته را دوباره بازمی‌گردانند.

ایدئال برای لب‌ها

می‌توان از فیلر برای برجسته کردن و حجیم کردن لب‌ها استفاده کرد. با تزریق ژل می‌توان کار کرد که لب‌های کوچک و باریک،  بزرگ‌تر و حجیم‌تر به نظر بیایند. تزریق ژل همچنین موجب برطرف شدن چین و چروک‌های اطراف لب می‌شود و در نتیجه لب‌ها، فرم زیباتری پیدا می‌کنند.

برجسته کردن گونه‌ها

یکی دیگر از مزایای تزریق ژل، بزرگ کردن گونه‌ها است. با تزریق ژل در گونه فرم گونه‌ها بهبود پیدا کرده و حالت جوانی و شادابی گونه‌ها بازیابی می‌شود. همچنین در برخی از افراد ناحیه زیر گونه (لپ‌ها) بر اثر از بین رفتن لایه‌های چربی، حالت تو رفته پیدا کرده است که با تزریق ژل می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

جایگزین درمان با بوتاکس

ژل‌ها می‌توانند فعالیت عضلات صورت که موجب بروز چین و چروک شده است، را به طور موقتی محدود کنند. این کار همچنین از تشکیل خطوط عمیق در صورت جلوگیری می‌کند بنابراین  با کمک این روش می‌تواند پوست صورت را جوانسازی کرد. نتایج تزریق ژل موجب می‌شود که انجام جراحی لیفت صورت را تا جای ممکن به تعویق انداخت. این روش در مقایسه با جراحی صورت بسیار ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

از بین بردن جای زخم

می‌توان در جاهایی از پوست که جای زخم و بخیه به جا مانده است، فیلر تزریق کرد تا جای زخم کمتر نمایان باشد. برخی از بیماری‌های پوست ماند آکنه نیز موجب تشکیل فرورفتگی‌هایی در پوست می‌شوند. با تزریق ژل و پر کردن این تورفتگی، پوست بسیار صاف‌تر به نظر می‌رسد. بنابراین تزریق ژل، انتخاب مناسبی برای از بین بردن جای زخم و اسکار است.

بهبود میزان کلاژن پوست

با بالا رفتن سن به تدریج میزان تولید کلاژن در پوست کاهش پیدا می‌کند. کلاژن یکی از عناصر اصلی تشکیل دهنده بافت پوست است. بنابراین با کهش تولید کلاژن، بافت پوست به صورت نمایانی پیر شده و چین و چروک‌های پوستی تشکیل شده و بافت پوست خشن می‌شود. ژل تزریق شده نه تنها خودش دارای کلاژن است بلکه پوست را تحریک می‌کند که کلاژن طبیعی بیشتری تولید کند و بنابراین پوشت شما به روشی طبیعی جوانسازی می‌شود.

کاهش علائم اولیه پیری پوست


با بالا رفتن سن، قابلیت ارتجاعی پوست کاهش پیدا می‌کند و بنابراین پوست شما حالت افتاده و شل پیدا می‌کند و حجم پوست و شادابی آن از بین می‌رود. این موضوع همچنین موجب تورفتگی پوست و گودی آن می‌شود. با تزریق ژل می‌توان حجم از دست رفته‌ی پوست را بازیابی کرد و از افتادگی پوست جلوگیری کرد. تزریق ژل، چروک‌های پیشانی، بین ابرو (خط اخم)، دور چشم، دور لب و  کناره‌های بینی (خط خنده) را از بین می‌برد.
سایر مزایای فیلر‌های پوستی عبارتند از:

  • این روش غیر جراحی است و به گذراندن دوره ریکاوری نیاز ندارد. تمامی کاری که باید انجام شود، تزریق زل در زیر پوست است که موجب شادابی و حجیم شدن پوست و جوانسازی آن می‌شود.
  • انجام چندین تزریق طی یک دوره درمانی موجب می‌شود که پوست شما به طور طبیعی کلاژن بیشتری تولید کند و ظاهر پوست بهبود پیدا کرده و چین و چروک‌ها برطرف شوند.
  • تاثیرات تزریق ژل تا 9 ماه الی یک سال ماندگاری دارد.
  • تزریق ژل می‌تواند نتایج  بسیار طبیعی داشته باشد که بر حرکات چهره اثری نمی‌گذارد.

تزریق ژل چگونه است

 



ژل‌های تزریقی هم برای زنان و هم مردان کاربرد دارند. البته نواحی از پوست مردان که بیشتر مورد درمان قرار می‌گیرد، کمی متفاوت است. تزریق ژل معمولاً 30 دقیقه بعد از اعمال بیحسی موضعی یا زدن ژل بیحس کننده انجام می‌شود. در برخی موارد تزریق بلوک عصبی انجام می‌شود، درست مانند تزریق بیحسی در دندانپزشکی و سپس فیلر در زیر پوست تزریق می‌شود.  انجام این کار بین 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. مدت زمان دقیق جلسه‌ی درمانی به نوع بیحسی، تکنیک تزریق و ناحیه‌ی موردنظر برای درمان بستگی دارد.

مراقبت بعد از تزریق ژل


مانند هر عمل زیبایی دیگری، بعد از تزریق ژل نیز لازم است به خوبی از پوست مراقبت شود. شما باید از کرم آفتاب با کیفیت و مناسب استفاده کنید. این کار نیز جزء مهمی از برنامه‌ی حفظ سلامت و جوانی پوست شماست که موجب تأخیر افتادن پیری پوست برای مدت زمان طولانی می‌شود.

طول ماندگاری ژل



بسته به نوع ژل تزریق شده، نتایج تزریق بین 6 ماه تا دو سال ماندگاری دارند. در مورد فیلر‌های نیمه دائمی و دائمی، نتایج تزریق تا 5 سال ماندگاری دارند و در مواردی گزارش‌هایی از تاثیرات بلندمدت‌تر ژل بوده است.

تزریق ژل در دوران بارداری و شیردهی


مواد تزریق شده وارد جریان خون نمی‌شوند و بنابراین در دوران شیردهی و بارداری خطری ندارند. هم ژل‌های تزریقی و هم محصولات ضد چین و چروک پوست مانند بوتاکس و دایسپورت  توسط متابولیسم بدن جذب می‌شوند و در نتیجه برای مادران خطری ندارند.

عوارض جانبی تزریق ژل


در روش تزریق ژل، ماده‌ی مایعی در زیر پوست تزریق می‌شود. این کار سریعا موجب حجم دادن به پوست می‌شود. این عمل می‌تواند برخی عوارض جانبی احتمالی داشته باشد از جمله:

  • تورم موقتی
  • رد مواد تزریق شده توسط بافت بدن (واکنش به مواد)
  • عفونت ناحیه مورد نظر
  •  خارش، حساسیت و قرمزیدر صورتی که سابقه بروز واکنش‌های آلرژیک دارید توصیه می‌شود که تزریق ژل را انجام ندهید. در غیر این صورت با پزشک متخصص مشورت کنید.

    هزینه تزریق ژل

 


قیمت تزریق ژل بسیار متفاوت است و بستگی به عوامل زیادی دارد از جمله دستمزد پزشک، نوع ژل مورد استفاده و تعداد ناحیه ‌هایی که تزریق ژل نیاز دارند.

Call Now Buttonمشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ