جراحی سینه آقایان موثرترین راه کوچک کردن سینه مردان (ژنیکوماستی شدید)

ژنیکوماستی به معنی رشد اضافه‌ی بافت سینه در مردان بوده و امروزه بطور گسترده‌ای در مردان یافت می‌شود. جراحی ژنیکوماستی یکی از گزینه‌های درمانی موجود برای حل مشکل بزرگی سینه مردان است. جراحی ژنیکوماستی شامل برداشتن بافت و غده اضافه سینه است، در حالی که جراحی شبه ژنیکوماستی به معنی برداشتن چربی اضافه می‌باشد. نتایج کوچک کردن سینه مردان دائمی است و چربی، بافت غده‌ای و پوست برای همیشه برداشته می‌شوند. اما در برخی موارد ممکن است بازگردد.

با اینکه بزرگ بودن سینه مردان تهدیدی برای سلامتی نمی‌باشد، اما مشکلاتی در اثر آن ایجاد می‌شوند که یکی از آنها احساس خجالت و عدم اعتماد بنفس است. خوشبختانه مردانی که دچار ژنیکوماستی هستند بدون کمک نیستند، بخصوص از آنجایی که روش‌های مختلفی برای حل این مشکل در دسترس است. جراحی ژنیکوماستی موثرترین و قطعی‌ترین گزینه‌ی درمانی است و در صورتی که توسط یک جراح متخصص انجام شود و توقعات واقع بینانه‌ای از آن وجود داشته باشد، می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی به همراه داشته باشد. متخصصین ما در کلینیک تناسب اندام رازی می‌توانند این جراحی را انجام دهند و اطلاعات کافی را در مورد فرایند جراحی و خطرات آن در اختیار شما قرار خواهند داد.

جهت دریافت نوبت مشاوره و یا رزرو وقت با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ - ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ - ۰۲۱۸۸۰۲۵۳۵۰  تماس بگیرید.

جراحی لاغرکردن سینه مردان برای چه کسانی مناسب است؟


متقاضی مناسب برای این عمل شخصی است که دارای توقعات واقع بینانه از جراحی کوچک کردن سینه بوده و از شکل فعلی سینه‌ی خود راضی نمی‌باشد. این شخص باید بیشتر از ۲۱ سال سن داشته باشد و مشکلات پزشکی اساسی یا تهدید کننده که فرایند بهبودی را مختل کرده یا منجر به بروز عوارضی در طول جراحی می‌شوند را نداشته باشد. نوجوانان متقاضی مناسبی برای جراحی ژنیکوماستی نیستند زیرا رشد بافت سینه در طول دوران نوجوانی بطور طبیعی در این دسته افراد رخ داده و با رسیدن به بلوغ برطرف می‌شود. برای نوجوانان، حتی در صورتی که جراحی کوچک کردن سینه را انجام دهند، احتمال برگشت آن و در نتیجه نیاز به عمل‌های بیشتر وجود خواهد داشت.

اهداف عمل کوچک کردن سینه مردان


برای جراحی ژنیکوماستی اهداف زیر متصور می‌شوند:

  • کاهش بزرگی سینه
  • تخت کردن سینه تا حد ممکن
  • اصلاح شکل سینه

قبل از عمل


به منظور انجام معاینه فیزیکی و بررسی شرایط بیمار و نیز اطمینان از عدم وجود خطراتی جهت انجام جراحی، باید با پزشک مشورت کرد. از این فرصت می‌توانید برای پرسیدن سوالات خود در مورد جراحی کوچک کردن سینه استفاده کنید. در طول این جلسه، جراح تمام جنبه‌های مرتبط مانند نوع عمل مورد استفاده و مدت زمان آن و آنچه که باید قبل، حین و بعد از جراحی انتظار داشت را با بیمار در میان می‌گذارد. پزشک گزینه‌های پیش رو را بطور کامل در هنگام مشاوره مورد بحث قرار خواهد داد. وی همچنین داروهایی را تجویز کرده و دستورالعمل‌های مورد نیاز برای دوره‌ی قبل از عمل را نیز در اختیار بیمار قرار می‌دهد.

پزشک احتمالاً توصیه به مصرف مولتی ویتامین بصورت روزانه جهت دریافت مواد مغذی بیشتر توسط بدن خواهد کرد، زیرا هرچه بدن سالم‌تر باشد دوره‌ی بهبودی نیز بهتر خواهد بود.

  • قطع مصرف مهار کننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین مانند Zoloft، Prozac، Lexapro و Luvox. این داروها ضد افسردگی بوده و به منظور درمان افراد مبتلا به اختلالات اضطراب مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورت نیاز به مصرف آنها باید با پزشک مشورت شود.
  • قطع مصرف داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای (مانند نورتریپتیلین). در صورت نیاز به مصرف این داروها باید با مجوز پزشک باشد.
  • قطع مصرف آسپرین یا مشتقات آسپرین که شامل Alka-Seltzer، اکسدرین و پرکودان و نیز ادویل و میدول هستند. این داروها حاوی اسید سالیسیلیک و ایبوپروفن می‌باشند که می‌توانند مانع لخته شدن طبیعی خون گردند.
  • قطع مصرف قرص‌ها یا مکمل‌های رژیمی که بیمار مصرف می‌کند زیرا می‌توانند اثرات منفی روی بیهوشی داشته باشند و بر فشار خون، لخته شدن خون و ضربان قلب تاثیر بگذارند.
  • قطع مصرف داروهای گیاهی مانند گارلیک، جینکوبیلوبا و غیره، زیرا می‌توانند مانع لخته شدن طبیعی خون شوند و در بیهوشی اختلال ایجاد کنند.
  • قطع مصرف داروهایی که حاوی ناپروکسن هستند، زیرا می‌توانند بر قابلیت لخته شدن طبیعی خون در بدن تاثیر بگذارند.
  • قطع استعمال سیگار

در صورتی که بیمار علائم بیماری‌هایی مانند سرما خوردگی، آنفولانزا، عفونت یا تب را قبل از جراحی داشته باشد باید به پزشک اطلاع داده شود. قبل از جراحی، یک همراه با خود داشته باشید تا شما را از بیمارستان به منزل برساند.

  • ممکن است از بیمار خواسته شود تا روز قبل از جراحی پذیرش شود و توصیه می‌شود که روز قبل از وعده‌های غذایی سنگین پرهیز کند.
  • نباید از عطر، ژل مو، لوسیون بدن، پودر، کرم یا ضد عرق استفاده شود. این محصولات باعث افزایش باکتری‌ها روی پوست بیمار شده و خطر عفونت را افزایش می‌دهند.

فرایند جراحی کوچک کردن سینه


بیمار تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی قرار خواهد گرفت و معمولاً قبل از بیرون آمدن از حالت بیهوشی چیزی را احساس نمی‌کند. اصطلاح پزشکی برای جراحی کوچک کردن سینه یا روش اصلاح ژنیکوماستی، ماموپلاستی کاهنده بوده و بسته به خصوصیات فردی و شدت ژنیکوماستی، جراح ممکن است از یک یا ترکیبی از دو تکنیک زیر استفاده کند:

لیپوساکشن

لیپوساکشن عمدتاً به منظور برداشتن چربی اضافه در جراحی کوچک کردن سینه استفاده می‌شود. یک لوله توخالی بسیار کوچک با ایجاد برش‌هایی وارد بدن شده و این لوله در حالت کنترل شده به جلو و عقب حرکت داده می‌شود. این کار به منظور شل کردن چربی‌ها بوده و بعد از آن، از طریق وکیوم از بدن بیرون کشیده می‌شوند. تکنیک‌های مختلفی برای لیپوساکشن وجود دارند و یک جراح مجرب روش مناسب که بهترین نتیجه را برای بیمار به همراه دارد، انتخاب خواهد کرد.

برش

برش (Excision) تکنیک دیگری است که زمانی استفاده می‌شود که برداشتن بافت و پوست اضافه سینه در جراحی کوچک کردن سینه انجام می‌شود. این روش زمانی که نیاز به کوچک کردن ناحیه‌ی دور نوک سینه یا تغییر محل نوک سینه جهت اصلاح شکل سینه باشد، ضروری خواهد بود.

ترکیب دو روش

ترکیبی از دو روش بالا ممکن است بسته به شرایط فردی بیمار انجام شود.

بعد از جراحی


بعد از جراحی کوچک کردن سینه، بیمار باید در ادامه‌ی روز در آن محل بماند و آنتی بیوتیک‌هایی برای تسکین درد بعد از عمل تجویز می‌گردند. بیمار باید به دقت دستورالعمل‌های ارائه شده توسط پزشک را رعایت کرده و آنتی بیوتیک‌ها را طبق تجویز مصرف کند. بیمار نباید خودش به طرف خانه رانندگی کند و باید همراه داشته باشد.

بیمار همچنین می‌تواند انتظار داشته باشد که در چند روز اول بعد از جراحی مقادیر زیادی از محلول بی‌حس کننده از برش‌های کوچک خارج شوند، در این صورت بیمار می‌تواند پانسمان را باز کند، پد خیس شده را بیرون بکشد و آن را تعویض کند. در حالت ایستاده پانسمان را باز نکنید زیرا می‌تواند باعث درد و سرگیجه شود. یک نفر باید برای این کار کمک کند. نواحی برش را با شستن آنها با یک لیف خیس شده در آب و صابون تمیز نگه دارید،‌ اما نباید این نواحی را ماساژ دهید یا بمالید. سپس با یک حوله تمیز خشک کنید. نباید از پمادهای بدون نسخه، کیسه‌های یخ یا آب گرم، آب اکسیژنه یا چسب زخم در محل برش استفاده شود.

عوارض جانبی جراحی کوچک کردن سینه مردان


مانند تمام عمل‌های جراحی، عوارض متعددی وجود دارند که ممکن است بعد از عمل کوچک کردن سینه آقایان رخ دهند. خطرات و عوارض جانبی که می‌توانند همراه با جراحی ژنیکوماستی وجود داشته باشند عبارتند از:

  • کبودی و تورم
  • از دست دادن آب بدن به مقدار زیاد
  • موج‌دار شدن پوست
  • عدم تقارن سینه‌ها
  • جای زخم بیش از حد
  • تغییر در رنگ پوست
  • از دست رفتن حس لامسه سینه یا نوک سینه

هزینه عمل ژنیکوماستی


هزینه عمل جراحی ژنیکوماستی یا کوچک کردن سینه آقایان بستگی به عوامل زیادی از جمله آزمایش‌های قبل و بعد از عمل، هزینه‌های بیمارستان و جراح و…. دارد.

Call Now Buttonمشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ